بر اساس نتایج یک نظر سنجی اکثر شهروندان اروپایی با عضویت کامل ترکیه در اتحادیه اروپا مخالفند.

اروپایی‌ها خواستار توقف مذاکرات عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا هستند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روزنامه اتریشی "دی پرسه"، بر اساس جدیدترین نظر سنجی حدود سه چهارم شهروندان در بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا مخالف عضویت ترکیه در این اتحادیه هستند.

نشریه بیلد با استناد به یک نظر سنجی انجام شده به سفارش حزب مردم اروپا نوشت که حدود 77 درصد شهروندان اروپایی یک موضع گیری آشکار مبنی بر اینکه ترکیه عضو اتحادیه اروپا نخواهد شد را مهم می دانند.

این نظر سنجی از بین حدود هزار شهروند اروپایی از کشورهای آلمان، فرانسه، ایرلند، ایتالیا، هلند، لهستان، رومانی، سوئد و اسپانیا انجام شده است.

در این نظر سنجی این پرسش مطرح شده است که شما این را تا چه اندازه مهم می دانید که مشخص شود ترکیه امکان عضویت کامل  در اتحادیه اروپا را ندارد و در آلمان حدود 86 درصد شهروندان این مسئله را مهم یا بسیار مهم ارزیابی کردند. در هلند 84 درصد و اسپانیا با 60 درصد کم ترین شهروند با چنین اظهار نظری را داشتند.

منفرد وبر، رئیس فراکسیون حزب مردم پارلمان اروپا در این باره به نشریه بیلد گفت که اروپاییان انتظار یک خط پایان برای مذاکرات عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا  را دارند. بعد از همه چیزهایی که اتفاق افتاده است این طور نمی توان به مسیر ادامه داد.

مناسبات بین ترکیه و اتحادیه اروپا بعد از کودتای نظامی نافرجام در ترکیه در مسیر تیرگی قرار گرفت و با توجه به حوادثی که از بعد از کودتای نظامی رخ داد این روابط روز به روز رو به وخامت نهاد.

بسیاری از سیاستمداران اروپایی در اعتراض به سرکوبگری های اردوغان علیه مخالفان و برگزاری همه پرسی طرح اصلاح قانون اساسی در این کشور خواستار واکنش آشکار بروکسل و توقف مذاکرات عضویت این کشور در اتحادیه اروپا شدند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.