۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۶
کد خبر: 531406

حزب کارگزاران سازندگی ایران با اعلام نتایج انتخابات دوازدهمین دوره ریاست حمهوری ایران و پیروزی حسن روحانی کاندیدای مورد حمایت اصلاح‌طلبان بیانیه ای را در همین خصوص منتشر کرد.

بیانیه حزب کارگزاران به مناسبت پیروزی روحانی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، متن این بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
بیست سال پس از حماسه تاریخی دوم خرداد ۱۳۷۶ مردم ایران در انتخاباتی دیگر نشان دادند که آن پیروزی بزرگ تاریخی نه استثنا که به قاعده‌ای ملی تبدیل شده است.

مردم ایران با رای چهل میلیونی خویش نشان دادند که مشارکت و رقابت به عنوان دو رکن دموکراسی در ایران تثبیت شده است و این کشور مانند همه دموکراسی‌های استوار و پایدار دارای دو جناح و جبهه سیاسی شناسنامه‌دار و هویت‌دار است که در یک رقابت مدنی خود را در معرض رای ملت قرار می‌دهد.
کارگزاران سازندگی ایران به عنوان بخشی از جبهه اصلاحات در ایران خرسند است که در یک رقابت بی‌سابقه نامزد این جبهه یعنی حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی موفق به جلب رای اعتماد اکثریت مطلق ملت ایران شد و به عنوان نماینده اکثریت در عین حال که به حقوق و آزادی‌های اقلیت اصولگرا در کشور احترام می‌گذارد در ایران امروز پرچمدار اصلاح طلبی و تحول‌خواهی قاطبه ملت است. ما روحانی را عصاره و میوه سنت سیاست‌ورزی و دولتمردی در ایران از خواجه نظام الملک تا امیرکبیر و از امیرکبیر تا آیت الله هاشمی می‌دانیم.
بزرگانی که استوانه تدبیر و اداره کشور در ایرانشهر بوده اند. ما معتقدیم اقتدار و اعتبار این نهاد تاریخی، که اکنون متکی به رای مستقیم ملت است، باید بازگردد و به همین علت نمی‌توانیم تاسف خود را از برخی شیوه‌های غیراخلاقی در این انتخابات، قبل و بعد از رای‌گیری، پنهان داریم. اما از منظر شکل‌گیری امر سیاسی مدرن از اینکه اصولگرایان با نامزدی واحد در روز رای گیری در انتخابات حضور داشتند خرسندیم و آن را به سود توسعه سیاسی کشور می دانیم.
این روش می‌تواند ملت ایران را در مسیر انتخاب‌هایی روشن‌تر و دقیق‌تر قرار دهد، چنان که در این انتخابات میان بازگشت به گذشته و حرکت به سوی آینده، راه دوم را برگزیدند و به مبارزات طبقاتی و برنامه های پوپولیستی و شعارهای غیر اخلاقی اصولگرایان، نه گفتند.
اکنون اما نوبت رییس محترم جمهور است که فروتنانه و عالمانه به این رای اعتماد ملت پاسخ شایسته دهد. ما قبلا هم گفته بودیم که از روز پس از پیروزی، با دولت محترم مشفقانه سخن خواهیم‌گفت و اتحاد راهبردی خود با این دولت را براساس مطالبات ملت تداوم خواهیم داد:
عبور از رکود و ایجاد رشد اقتصادی، تسری گفتگوی سیاسی از عرصه‌های بین‌المللی به مسائل ملی برای حل مشکلاتی که به ویژه از سال ۱۳۸۸ باقی مانده است، بازسازی و نوسازی و به ویژه جوانگرایی و چابکی کابینه، صیانت همه‌جانبه از حقوق شهروندی و آزادی‌های اساسی و تبدیل آن از یک منشور اداری به برنامه ای اجرایی و تلاش برای تداوم برنامه توسعه صنعتی کشور مهمترین مطالبات ما از دولت دوازدهم است که در بیانیه‌های بعدی به اطلاع دولت و ملت خواهد رسید.
ما با تبریک به رییس محترم و محبوب جمهور دکتر حسن روحانی در کسب رای اعتماد ملت ایران و با تقدیر از تدبیر مقام معظم رهبری، آیت الله خامنه ای در تببین و تثبیت حق الناس، با یاد آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که به عنوان پایه‌گذار نهضت توسعه ایران پس از انقلاب اسلامی جایشان در میان ما خالی است و با سپاس از حجت الاسلام و المسلمین سید محمد خاتمی که الهام‌بخش این پیروزی بزرگ بودند سر تعظیم بر آستان ملت ایران می‌ساییم و به دولت محترم توصیه می‌کنیم که قدر این ملت را بداند و شکر نعمت را با خدمت ادا کند.
کارگزاران سازندگی ایران همچنین از اعضا، هواداران و همفکران خود و همه هم‌میهنانی که با حضور در ستادها و پویش‌های انتخاباتی و حزبی و رسانه‌ای به انتخاب آگاهانه ملت یاری رساندند و زمینه مشارکت و رقابت گسترده جناح های سیاسی را فراهم آوردند تشکر می‌کند. چهره درخشان این دوره از انتخابات در کنار رییس محترم جمهوری، معاون اول ایشان و عضو ارشد حزب کارگزاران سازندگی ایران دکتر اسحاق جهانگیری بود که خالصانه و خاضعانه ظرفیت سیاسی خود را در خدمت دکتر روحانی قرار داد و به صلاح‌دید جبهه اصلاحات وارد انتخابات شد تا نشان دهد درخت اصلاح و اعتدال و سازندگی ایران میوه های بسیار دارد و آینده ای روشن ...


ظهور سیاستمدارانی از این دست نمادی از پویایی نظام جمهوری اسلامی ایران است که افزون بر سرمایه اجتماعی مردم و رای‌دهندگان از سرمایه سیاسی نخبگان و رای‌سازانی برخوردار است که عنصر رقابت را پایه اصل مشارکت قرار می‌دهند و با این دو سرمایه بر مشروعیت نظام سیاسی ایران می‌افزایند. دور از ذهن نیست که اینک، نظام سیاسی و دولت دوازدهم به اتکای این دو سرمایه بزرگ اجتماعی و سیاسی برای عبور تاریخی از بحران هایی که در سال سخت هشتاد و هشت دامن کشور را گرفت به راه‌اندازی یک" نهضت بزرگ مذاکره ملی" همت بگمارد.


دستور کار این مذاکره ملی می‌تواند اصلاح مناسبات جناح‌های سیاسی قانونی کشور برای تقویت و تکامل رشد و توسعه اقتصادی و سیاسی و اجتماعی و فرهنگی ایران و تعمیق دموکراسی نوپای کشورمان باشد تا زخم های گذشته التیام یابد و راه به سوی آینده گشوده شود. ما در سایه این انقلاب یاد گرفته‌ایم که با هم در قالب نهاد انتخابات هماوردی کنیم.

اینک باید فرایند انتخابات در ایران را از صورت فصلی به شکل دایمی درآورد و از هم اکنون برای فصل های بعدی رقابتهای سیاسی به برنامه ریزی و اندیشه‌ورزی پرداخت. اذعان اصولگرایان در مبارزات انتخاباتی به ضرورت رشد اقتصادی و توجه آنان به اهمیت حقوق شهروندی برای جلب نظر مردم و پرهیز از ماجراجویی و تندروی سیاسی (ولو در حد شعار ) یک تحول بزرگ گفتمانی در این جناح است. ما این تحول را به فال نیک می‌گیریم و دعوت به تداوم و تعمیق آن میکنیم.

رای اصولگرایان در ایران بی اهمیت نیست و در یک رقابت شفاف رقیب خوب می‌تواند سبب رونق بازار سیاست شود، چنان که در این دوره چنین شد. اصولگرایان نباید از صندوق رای ناامید شوند چرا که در جهان جدید راه حکمرانی از مردم سالاری می گذرد. انتخابات در ایران به یک نهاد ملی بدل شده و باید آن را حفظ کرد. این راه را ملت پیش‌روی ما قرار داده‌است. از میانه راه باز نگردیم ، همان طور که ملت از میانه راه بازنگشت...

کارگزاران سازندگی ایران
۳۰ اردیبهشت ۹۶
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.