۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۸
کد خبر: 531415

منابع غربی از طرح دولت آمریکا برای آغاز مجدد مذاکرات فلسطینی - اسرائیلی در چارچوب ساز و کار جدید خبر داده‌اند.

طرح ترامپ برای آغاز مجدد مذاکرات سازش

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، روزنامه الحیات چاپ لندن به نقل از منابع دیپلماتیک غربی از اعلام آغاز دور جدید مذاکرات مستقیم فلسطینی- اسرائیلی از سوی دونالد ترامپ خبر داد.

بنا بر این گزارش، منابع غربی گفته‌اند که این مذاکرات در یک محدوده‌ی زمانی 12 تا 16 ماهه خواهد بود و در طول آن شهرک‌سازی نیز متوقف نخواهد شد.

منابع غربی همچنین گفته‌اند که «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، اوایل ماه جاری به هنگام دیدار با ترامپ در کاخ سفید با ابتکار او مبنی بر آغاز مذاکرات بر پایه‌های جدید، موافقت کرده است. مذاکراتی که با دخالت مستقیم آمریکا انجام خواهد پذیرفت.

الحیات افزود: دولت ترامپ قصد دارد تا تمامی مذاکرات پیشین را خط زده و دو طرف را بر سر یک میز بنشاند و ساز و کار جدیدی را برای مذاکرات تعریف کند.

ترامپ هنوز مشروح این ساز و کار را مشخص نکرده است اما گفته است که ساز و کار گذشته موفق نبوده و باید تغییر یابد و همگی باید در تصمیم نهایی تحت نظارت آمریکا شریک باشند.

منابع غربی همچنین گفته‌اند که ترامپ به فلسطینی‌ها تضمین توقف شهرک‌سازی را نداده؛ اما به آنها وعده داده است که پروژه‌های شهرک سازی بزرگ آغاز به کار نکنند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.