۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۵
کد خبر: 531436

منابع آگاه نظامی یمن از اقدام عربستان و امارات در جذب و اعزام 5 هزار مزدور سودانی به حضرموت یمن خبر دادند.

اعزام 5 هزار مزدور سودانی به یمن

به گزارش قدس آنلاین به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، یک منبع نظامی در استان حضرت الموت از ورود یک هزار و 200 مزدور سودانی در قالب ائتلاف بین الملل به سرکردگی عربستان و آمریکا در روز جمعه به شهر بندری المکلا در مرکز استان حضرموت یمن خبر داد.

این منبع گزارش داد که این افراد به همراه تجهیزات و مهمات نظامی با یک کشتی نظامی در پایگاه نظامی ائتلاف ضد یمن در شهر المکلا پیاده شدند.

طبق این گزارش، بخش دوم این نیروها که توسط عربستان و امارات تجهیز می شوند و شامل 3 هزار و 800 مزدور سودانی هستند، در روزهای آینده وارد این پایگاه نظامی خواهند شد.

عربستان سعودی از آغاز حملات ائتلاف ضد یمن از مزدوران سودانی برای عملیات در داخل یمن بهره می گیرد و ماموریت اصلی آنها حفظ مناطق استراتژیک آنها در این کشور است.

عربستان همراه با چند کشور دیگر از ششم فروردین سال 94 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور با هدف بازگرداندن 'عبدربه منصور هادی' رئیس‌جمهوری مستعفی یمن به قدرت کرد.

این تجاوز نظامی تاکنون نتیجه ای جز کشتار بیش از 12هزاریمنی، زخمی شدن ده‌ها هزار تن دیگر و آواره شدن میلیون‌ها یمنی و ویرانی زیرساخت‌های این کشور نداشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.