بیرجند- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خراسان جنوبی گفت: با کاهش دبی آب مجتمع فخرود شهرستان درمیان ورفع مشکل آبدهی چاه این مجتمع  و برای حل مشکل تا حفر چاه رزرو ، به طور موقت و به مدت ۱۵ روز آبرسانی سیار در این منطقه در دستور کار قرار گرفت.

آبرسانی سیاربه روستاهای تحت پوشش مجتمع فخرود شهرستان درمیان آغاز شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بیرجند، علی اکبر بسکابادی عصر شنبه دربازدید از عملیات حفر چاه رزرو اظهار داشت:با آغاز حفر چاه رزرو حداقل نیاز آبی این مجتمع  ۳۰ لیتر بر ثانیه است در حالی که ۲۲ لیتر استحصال می شود و مشکل تامین  ۸ لیتر باقیمانده  با آبرسانی سیار به طور موقت  برطرف می شود.

وی با بیان این که بیش از ۳ هزار مشترک تحت پوشش این مجتمع قرار دارند، ابراز امیدواری کرد:  چاه رزرو در ابتدای ماه رمضان وارد مدار شود و مشکل این مجتمع حل شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خراسان جنوبی  افزود: علاوه بر این، مجتمع حومه قاین هم در سال گذشته با اختلال آب مواجه شد و میزان استفاده از آب از ۲۲ لیتر بر ثانیه به ۹ لیتر بر ثانیه رسید که برای حل مشکل حفر چاه با دبی ۳۰ لیتر بر ثانیه در دستور کار قرار گرفت.

وی از دیگر پروژه های مشکل دار به تامین آب شهر دیهوک با تحت پوشش داشتن حدود ۴ هزار مشترک اشاره کرد و گفت: آب مورد نیاز اهالی این منطقه توسط چاه آهکی تامین می شد که با ایجاد مشکل در پمپ و ایجاد تنش آبی شدید در این مجتمع تجهیز یک حلقه چاه از چاه های فولاد طبس در دستور کار قرار گرفت که امید است با ورود به مدار، مشکل تامین آبی اهالی دیهوک برطرف  شود.

بسکابادی به مجتمع کوثر بیرجند هم اشاره کرد و افزود : این مجتمع مجوز برداشت ۵۲ لیتر بر ثانیه را دارد در حالی که مصرف آب آن بیش از ۶۰ لیتر بر ثانیه است و با پیگیری های انجام شده با شرکت آب منطقه ای استان مجوز برداشت آب از ۴ حلقه چاه موجود این مجتمع گرفته شد و امید است با افزایش دبی آب چاه ها تنش آبی موجود در این منطقه رفع شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خراسان جنوبی  به  وضعیت مجتمع خور خوسف اشاره کرد  و گفت:  برای این مجتمع هم ردیف اعتباری مشخص شده است و با توجه به نبود مشکل در بحث دبی آب همه توان شرکت آب روستایی  برای بهبود شبکه گذاشته شد.

وی تامین مخازن ذخیره و رفع مشکل فرسودگی شبکه آبرسانی را در اولویت این پروژه عنوان کرد و افزود: برای رفع فرسودگی شبکه آبرسانی این مجتمع به حدود ۴ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.