۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۵
کد خبر: 531446

وزارت دادگستری آمریکا به دنبال طرح دعوی علیه شرکت خودروسازی فیات کرایسلر، به دلیل آلایندگی بیش از حد می‌باشد. این شرکت تن‌ها یک هفته وقت دارد تا شرایط خود را با توافق نامه‌های از قبل تعیین شده در زمینه تولید اتومبیل‌های استاندارد، تطابق دهد.

دولت آمریکا آماده به چالش کشیدن فیات

به گزارش قدس آنلاین به نقل از Russia Today، در ماه ژانویه، آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده، این خودروساز را به دلیل استفاده از نرم افزاری برای کمتر نشان دادن آلایندگی دربیش از ۱۰۴ هزار ماشین و اتومبیل شاسی بلند (SUVV) متهم کرده است. این نرم افزار باعث تقلب در آزمون آلایندگی و در نتیجه کاهش هزینه‌های این شرکت شده است.

ماشین‌های تولیدی شامل جیپ گرند چروکی از سال‌های ۱۶ - ۲۰۱۴ و کامیون دوج رم ۱۵۰۰ با موتور ۳ لیتری دیزلی می‌باشد.

دادرسی این مسئله در تاریخ ۲۴ می‌برگزار خواهد شد و وزارت دادگستری آمریکا انتظار دارد در صورت عدم اقدامات لازم از سوی شرکت فیات، پرونده دادخواهی علیه این شرکت را تشکیل دهد.

فیات کرایسلر (FCA) خاطر نشان کرد، این دادخواهی باعث کاهش تولید شرکت شده است و در صورت وجود هرگونه دعوی قضایی، به ویژه نصب عمدی دستگاه تقلب در آزمون آلایندگی، به شدت از خود دفاع خواهد کرد.

روز چهارشنبه، خبرگزاری رویترز گزارش داد، ایتالیا به دلیل عدم موفقیتش در حصول اطمینان از صحت دستگاه‌های نشحیص دهنده میزان آلایندگی که در خودرو‌های فیات به کار برده شده مورد بازخواست اتحادیه اروپا قرار گرفته است.

منبعی از سوی اتحادیه اروپا اذعان کرد، "آن‌ها [مقامات ایتالیایی]هنوز به زمان کافی جهت جمع آوری اطلاعات در زمینه اثبات موجه بودن استفاده از این دستگاه در اتومبیل‌های تولید شده، نیاز داشته و همچنان امید دارند که بتوانند دادگاه را متقاعد کنند.

درست بعد از دادگاه مشابه علیه فولکس واگن، این بار نوبت به شرکت فیات رسیده است. مقامات آمریکایی و اتحادیه اروپا بعد از رسیدگی به موضوع فولکس واگن به سراغ فیات خواهند رفت. این خودروساز آلمانی تقلب در تشخیص میزان آلایندگی را پذیرفته و توافق کرد تا ۲۵ میلیارد دلار به دولت آمریکا بپردازد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.