مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه در شهر تهران ۴۵۰۰ کلاس درس دارای قدمتی بیش از ۵۰ سال هستند، گفت: مناطق ۵ و ۲۲، مهم‌ترین مناطق نیازمند فضای آموزشی در تهران هستند.

۴۵۰۰ کلاس درس تهران قدمتی بیش از ۵۰ سال دارند/ مناطق «۵» و «۲۲» بیشترین مناطق نیازمند فضای آموزشی

به گزارش گروه اجتماعی «قدس آنلاین»  علیرضا کمرئی مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در خصوص وضعیت مدارس شهر تهران، اظهار داشت: آموزش و پرورش شهر تهران یکی از مستحق‌ترین حوزه‌ها برای توجه به فضای فیزیکی است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۶۰۰ فضای فیزیکی آموزش و پرورش در مالکیت غیر است، گفت: مالک این فضاها نهادهای دولتی، ‌ غیردولتی یا اشخاص حقیقی هستند و باید از این جهت آموزش و پرورش شهر تهران مورد توجه قرار گیرد.

کمرئی افزود: ۶۰۰ فضای آموزشی نیز داریم که معادل ۴۵۰۰ کلاس درس است و نیازمند نوسازی هستند؛ این فضاها قدمتی بیش از ۵۰ سال دارند و عمدتأ در مناطق مرکزی شهر تهران متمرکز هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران یادآور شد: اگر بخواهیم وضعیت تراکم کلاس‌های درس شهر تهران را اندکی بهبود بخشیم و به میزان نُرم کشوری ۲۷ تا ۲۸ نفر برسانیم، نیازمند ۶۰۰ فضای فیزیکی جدید برای تعدیل تراکم هستیم.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم تراکم‌ها را تعدیل کنیم، حدود ۱۶۰۰ واحد آموزشی را نیاز خواهیم داشت تا فضای آموزشی آنها را ایمن‌تر از وضعیت فعلی کنیم و مالکیت بناها را در اختیار وزارت آموزش و پرورش داشته باشیم.

کمرئی متذکر شد: در حال حاضر مهم‌ترین منطقه نیازمند، منطقه‌های ۲۲ و ۵ شهرداری است و بیش از ۶۰۰ هزار بنای مسکونی در آنها ساخته خواهد شد که بخشی از جمعیت در آن مستقر شده است و حدود ۱۲۰ فضای آموزشی مستقل نیاز دارد؛ در حالی که فقط ۷۵ واحد آموزشی در منطقه ۲۲ شهر تهران در اختیار داریم و ۱۲۰ فضای آموزشی نیاز داریم تا مسائل موجود را در میان مدت پاسخ دهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران خاطرنشان کرد: لازم است از شهرداری تهران تقاضا کنیم که در خصوص اعمال ماده ۱۸ و تعهداتی که سازندگان مسکن به ویژه تعاونی‌های مسکن باید داشته باشند و مدرسه را بسازند، تلاش بیشتری کنند؛ در غیر این صورت منطقه ۲۲ از لحاظ فضای آموزشی در آینده با بحران مواجه می‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.