مشهد- با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان احتمال افزایش قیمت اقلام پر مصرف مانند گوشت قرمز و مرغ، برنج، خرما، حبوبات، قند و شکر در این ماه به یکی از دغدغه‌های خانواده‌ها تبدیل شده است.

گرانی مواد غذایی در آستانه ماه رمضان

فاطمه معتمدی: یکی از شهروندان با اشاره به افزایش قیمت برخی اقلام حبوبات مانند لپه، لوبیا قرمز و چیتی، گوشت قرمز و برنج افزود: نرخ این اقلام و دیگر کالاها مانند پیاز و سیب زمینی در سال جاری و قبل از شروع ماه مبارک رمضان گران شد، بنابراین بیم آن می‌رود در آستانه ماه مبارک رمضان این گرانی افزایش یابد و سایر اقلام دیگر را نیز در برگیرد.
وی افزود:هنوز یک هفته مانده به ماه رمضان قیمت گوشت گوسفند به بیش از ۴۰ هزار تومان رسیده است در حالی که انتظار می‌رود مسئولان با ورود به هنگام مانع از گران شدن این قبیل کالاهای مورد نیاز در این ماه شوند.
وی اضافه کرد:با توجه به شرایط اقتصادی، و ضعف توان مالی مردم، کنترل بازار برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها باید بیش از سال‌های گذشته مورد توجه قرار گیرد.

ورود دیر هنگام

یکی دیگر از شهروندان نیز افزود:معلوم نیست چرا همه ساله در ماه مبارک رمضان اکثر اقلام مصرفی پر کاربرد از سبزی خوردن گرفته تا برنج و خرما و گوشت گران می‌شود در حالی که مسئولان می‌دانند در این ماه میزان مصرف این کالاها افزایش می‌یابد، بنابراین باید از یک ماه قبل با تزریق این اقلام به بازار مانع افزایش قیمت شوند.
وی با انتقاد از ورود دیر هنگام طرح‌های تنطیم بازار خاطر نشان کرد:همواره اجرای طرح‌های تنظیم بازار زمانی است که قیمت‌ها افزایش یافته و با تزریق اقلام فقط مانع ادامه افزایش گرانی می‌شود، در حالی که قیمت‌ها به حالت قبل برنمی گردد و این ضعف بزرگی است.

سهمیه گوشت،شکر

در همین رابطه مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در خصوص برنامه تنظیم بازار اقلام پر مصرف در ماه رمضان اظهار داشت:در این خصوص یک سری سهمیه‌هایی در استان برای کالاهای اساسی مانند برنج، شکر، گوشت قرمز و مرغ در ماه مبارک رمضان در نظر گرفته شده است.
سید حمید جوادی افزود: همچنین نشست و مذاکراتی با تعاونی‌های مصرف و فروشگاه‌های زنجیره‌ای انجام شده است، تا با تعریف شبکه توزیع، امکان دسترسی به اقلام تنظیم بازار ویژه ماه رمضان برای مردم آسان‌تر شود.
وی اضافه کرد:برنامه هایی تدوین شده است تا اقلام پر مصرف این ماه مانند خرما و پنیر نیز با قیمت مناسب تعیین و در اختیار واحدهای مشخص شده برای توزیع و فروش بین مردم قرار گیرد.
وی درباره میزان سهمیه گوشت قرمز،مرغ و دیگر اقلام پر مصرف در ماه رمضان در قالب طرح تنظیم بازار در استان تصریح کرد: سهمیه‌ها بزودی و ظرف یکی دو روز آینده اعلام می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.