نخست‌وزیر و وزیر خارجه ژاپن در پیام‌هایی جداگانه به حسن روحانی انتخاب مجدد وی به ریاست جمهوری ایران را تبریک گفتند.

تبریک شینزو آبه و وزیر خارجه ژاپن به روحانی

  به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از سفارت ژاپن در تهران، شینزو آبه نخست‌وزیر  و فومیو کیشیدا وزیر خارجه ژاپن در پیام‌هایی جداگانه به حسن روحانی انتخاب مجدد وی به ریاست جمهوری ایران را تبریک گفتند.

در پیام شینزو آبه به روحانی آمده است:  

«احتراما به عنوان نماینده دولت و ملت ژاپن انتخاب مجدد جنابعالی را به عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران از صمیم قلب تبریک عرض می‌کنم. پیروزی حضرتعالی در انتخابات ریاست جمهوری نشانه اعتماد به مسیر تعاملات بین‌المللی که جنابعالی در پیش گرفته‌اید، است. اینجانب تاکنون چندین بار با جنابعالی گفت‌وگو و تبادل نظر کرده‌ام که طی آنها خواستار تلاش در جهت ایجاد روابط سازنده با جامعه بین‌الملل بوده‌ام و امیدوارم از این پس نیز در راستای برقراری صلح و شکوفایی در منطقه خاورمیانه نقش سازنده‌ای ایفا کنید.

اینجانب مشتاق هستم با جنابعالی دست در دست در جهت توسعه هر چه بیشتر روابط فیمابین ژاپن و جمهوری اسلامی ایران تلاش کنم.»

به گزارش فارس،  فومیو کیشیدا وزیر خارجه ژاپن نیز در پیامی جداگانه به حسن روحانی انتخاب مجدد وی به ریاست جمهوری ایران را تبریک گفت.

در این پیام آمده است:‌ «احتراما انتخاب مجدد جنابعالی را به عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران از صمیم قلب تبریک عرض می‌کنم. در مسیر تعاملات بین‌المللی که جنابعالی در پیش گرفته‌اید، انتظار دارم از این پس نیز جمهوری اسلامی ایران در جهت برقراری صلح و ثبات بیشتر در منطقه خاورمیانه، نقش سازنده‌ای ایفا کنید.

اینجانب نیز با همکاری دولت جمهوری اسلامی ایران با ریاست حضرتعالی در راستای توسعه روابط ژاپن و جمهوری اسلامی ایران و برقراری صلح و ثبات در منطقه خاورمیانه تلاش خواهم کرد.»

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.