معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از برگزاری ۲ هزار کلاس آموزشی و تربیت ۳۵ هزار قرآن‌آموز برای مشارکت در طرح ملی ۱۴۵۱ خبر داد.

برگزاری ۲ هزار کلاس قرآن برای مشارکت با طرح ۱۴۵۱/ تربیت ۳۵ هزار قرآن‌آموز در ۳ ماه

  به گزارش «قدس آنلاین»،  محمدرضا جعفری معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با اشاره به اجرای طرح ملی ۱۴۵۱۱ هم‌زمان با آغاز ماه مبارک  رمضان، اظهار داشت: امسال این طرح با محوریت سوره‌های مبارکه «واقعه و ملک» به همت شبکه قرآن و همکاری نهادهای مختلف قرآنی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به مشارکت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با طرح قرآنی ۱۴۵۱، افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ۲ هزار کلاس قرآن برای تربیت قرآن‌آموزان در سراسر کشور تشکیل می‌دهیم تا بتوانیم افراد را با این طرح ملی همگام کنیم.

جعفری از تربیت ۳۵ هزار قرآن‌آموز برای طرح ۱۴۵۱ خبر داد و گفت: محتوای آموزشی طرح ۱۴۵۱ شامل دو سوره از قرآن کریم است که در باره زمانی ماه مبارک رمضان سوره «ملک» و پس از آن سوره «واقعه» تبیین و آموزش داده می‌شود.

معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با بیان اینکه کلاس‌های آموزشی هم‌زمان با ماه مبارک رمضان آغاز می‌شود، خاطر نشان کرد: این کلاس‌ها تا ۲۶ مردادماه برای قرآن‌آموزان برگزار می‌شود و ممکن است در صورت نیاز تا پایان مردادماه نیز ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه برای هر استان سهمیه‌ای در نظر گرفته شده است، گفت: برای هر استان متناسب با نیاز و استقبال افراد کلاس آموزشی برگزار می‌شود که استان‌های اصفهان، خراسان رضوی، فارس و آذربایجان شرقی بیشترین سهم قرآن آموز را دارند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.