۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۸
کد خبر: 531571

تجربه نشان داده که در کشور ما معمولا مردم به رئیس جمهور منتخب در پایان ۴ سال اول این حق را می‌دهند که برای تکمیل برنامه هایش ۴ سال دیگر زمام امور را در دست گیرد. به همین دلیل من پیروزی آقای روحانی را طبیعی می دانم و این نتیجه خیلی دور از انتظار نبود. آقای روحانی توانست با تیم سیاست خارجی خود تحریم های ظالمانه را لغو کند و گام های بلندی در راستای تعامل با دنیا بردارد.

نتایج انتخابات و تاثیرات آن در جامعه جهانی

  به گزارش «قدس آنلاین»،  رمضان موسوی، عضو هیئت علمی دانشگاه ساری به تحلیل نتایج انتخابات و تاثیرات آن در جامعه جهانی پرداخت.
 موسوی درخصوص میزان مشارکت مردمی در انتخابات و پیامدهای این مشارکت بالا برای کشور اظهار داشت: «باتوجه به تجربه و سابقه حضورم در انتخابات هایی که طی این ۳۸ سال برگزار شده، انتخابات روز جمعه را یکی از سالم ترین و پرشور ترین انتخابات های انقلاب دیدم. دلایل زیادی برای رقم خوردن این حماسه وجود داشت. برای مثال سطح آگاهی مردم و وضعیت جایگاه جمهوری اسلامی در جهان امروز از تاثیرگذارترین عوامل در به وجود آمدن چنین مشارکتی بودند. لذا مجموعا من این مشارکت را یک پیروزی بزرگ برای جمهوری اسلامی ایران می‌دانم. دموکراسی موجود در کشور ما می‌تواند به عنوان یک الگو برای جهانیان به خصوص کشورهای اسلامی انتخاب شود. من این پیروزی را از طرف خودم به مقام معظم رهبری و مردم شریف ایران تبریک عرض می کنم».
 وی در رابطه با پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری و پیامدهای این انتخاب برای آینده کشور، خاطرنشان کرد:
«تجربه نشان داده که در کشور ما معمولا مردم به رئیس جمهور منتخب در پایان ۴۴ سال اول این حق را می‌دهند که برای تکمیل برنامه هایش ۴ سال دیگر زمام امور را در دست گیرد. به همین دلیل من پیروزی آقای روحانی را طبیعی می دانم و این نتیجه خیلی دور از انتظار نبود. آقای روحانی توانست با تیم سیاست خارجی خود تحریم های ظالمانه را لغو کند و گام های بلندی در راستای تعامل با دنیا بردارد. این تحریم ها برای ما بسیار سنگین تمام شد و لطمه های زیادی به کشور زد طوری که در مبادلات جهانی نمی‌توانستیم یک ریال پول از طریق ارتباط بانکی جا به جا کنیم».
موسوی در پایان اضافه کرد:
  «ممکن است ما به تمام اهداف برجام نرسیده باشیم، اما به هر حال توانستیم موانعی را از مقابل راه کشور برداریم لذا من سیاست خارجی آقای روحانی را مورد قبول می‌دانم و در مجموع جامعه ما به یک گفتمان واحدی رسید. در پایان باید بگویم هرکسی که در نهایت به عنوان رئیس جمهور منتخب برگزیده شد مورد تایید دیگران قرار گیرد و همه برای آبادانی آینده ایران تلاش کنیم».

منبع: استادنیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.