یکی از عوامل موفقیت مجدد آقای روحانی در دوره دوم سرگردانی اصولگرایان در چند انتخابات اخیر است. شاید ماندن آقای قالیباف باعث می‌شد انتخابات به مرحله دوم کشیده شود اما نمی‌دانم چرا این بار اصولگرایان به این نتیجه رسیدند که باید با اجماع نظر روی یک نفر در انتخابات شرکت کنند. متاسفانه جناح اصولگرایی در این چند سال با اینکه گفتمانی نزدیک تر به برادران بسیجی و سپاهی و انقلاب دارد، نمی‌تواند خوب اهداف خود را برای مردم بیان کند و به همین دلیل متحمل شکست های پیاپی شده است.

 این انتخابات یک از پرشورترین رقابت های سیاسی در طی سال های اخیر بود

  به گزارش «قدس آنلاین»،  شهرام ثامنی، استاد دانشگاه پیام نور مرکزی به تحلیل انتخاب مجدد حسن روحانی توسط مردم و مشارکت بالای آنها در انتخابات پرداخت.
وی درباره میزان مشارکت مردم در انتخابات و پیامدهای این حضور پرشور در جامعه جهانی، اظهار داشت:
«از سال ۷۶۶ تا کنون ما شاهد انتخابات های گوناگونی بودیم و این انتخابات یک از پرشورترین رقابت های سیاسی در طی سال های اخیر بود. لذا همانطور که رهبر انقلاب فرمودند برنده اصلی انتخابات خود مردم هستند و با حضور گسترده ای که پای صندوق های رای داشتند سبب سربلندی نظام شدند. در خصوص پیروزی آقای روحانی نیز دوباره از کلام رهبری استفاده می‌کنم. هرکسی انتخاب شده جدا از دسته بندی های سیاسی رئیس جمهور کل ایران است و می‌بایست همه افراد به تبع ایشان فعالیت های روزمره خودشان را کما فی السابق انجام دهند».
ثامنی درخصوص علت اصلی پیروزی روحانی در انتخابات امسال، خاطرنشان کرد:
«ما باید برای پاسخ به این سوال ابعاد فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی جامعه در این ۴۴ سال را مورد بررسی قرار دهیم. برای مثال در زمینه مباحث اقتصادی علی رغم اینکه کشور مشکلات زیادی دارد و صدا و سیما با انعکاس مشکلات و معضلات جوانان از جمله بیکاری این کاستی هارا به مردم نشان داده، می‌بینیم آقای روحانی دوباره از طرف ملت انتخاب می‌شود. یکی دیگر از عوامل موفقیت مجدد آقای روحانی در دوره دوم سرگردانی اصولگرایان در چند انتخابات اخیر است. شاید ماندن آقای قالیباف باعث می‌شد انتخابات به مرحله دوم کشیده شود اما نمی‌دانم چرا این بار اصولگرایان به این نتیجه رسیدند که باید با اجماع نظر روی یک نفر در انتخابات شرکت کنند. متاسفانه جناح اصولگرایی در این چند سال با اینکه گفتمانی نزدیک تر به برادران بسیجی و سپاهی و انقلاب دارد، نمی‌تواند خوب اهداف خود را برای مردم بیان کند و به همین دلیل متحمل شکست های پیاپی شده است».
وی در پایان اضافه کرد:
  «در عرصه سیاست خارجی نیز آقای روحانی گفتمان مطلوبی را دنبال نکردند و همانطور که می دانید اخیرا سه فرد ترکمن در مرز با ۲۳ ایرانی معاوضه شدند. یعنی ارزش و اعتبار ما در این زمینه هم خدشه دار شده است. اینها ذره ای از مسائل و مشکلاتی است که با این شیوه مدیریت گریبان کشور ما را می‌گیرد اما با تمام این تفاسیر بازهم به آرای مردم احترام می‌گذاریم و ایشان را منتخب ملت می‌دانیم. یکی دیگر از عوامل موفقیت اصلاح طلبان استفاده از رنگ ها و شعار های سیاسی در تجمعات میدانی بود. اینگونه توانستند عده زیادی از جوانان و آرای خاکستری را به خود جلب کنند. در مجموع باید به ملت به ایران و مقام معظم رهبری برای خلق این حماسه تبریک گفت و برای دولت دوازدهم آرزوی موفقیت داشت».

منبع: استادنیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.