کرمان- رئیس تشخیص و درمان دامپزشکی استان کرمان گفت: باقی مانده داروهای دامپزشکی در مواد غذایی می‌تواند در انسان عوارض نامطلوبی به دنبال داشته باشد.

عوارض نامطلوب باقی مانده داروهای دامپزشکی در مواد غذایی

به گزارش قدس آنلاین، جعفر محمودی با هشدار به دامداران، مرغداران و زنبورداران از آنان خواست به هیچ عنوان از داروهای تقلبی و غیر مجاز و تاریخ مصرف گذشته با توجه به ارزان بودن آنها استفاده نکنند چون خسارات جبران ناپذیری را بر جای می گذارد.

وی با اشاره به لزوم تحقق شعار اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال در سطح کشور توصیه کرد: تمامی داروخانه ها، کلینیک های دامپزشکی و مراکز مایه کوبی تا حد امکان از داروهای داخلی استفاده کنند.

رئیس اداره تشخیص و درمان در ادامه گفت: تمامی دامداران، مرغداران و زنبورداران باید دارو و واکسنهای مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و تحت نظارت دامپزشکی خریداری کنند تا دست افراد سودجو از فروش داروهای غیر مجاز و تقلبی کوتاه شود.

محمودی بیان داشت: باقی مانده داروهای دامپزشکی در مواد غذایی می‌تواند در انسان عوارض نامطلوبی از جمله آلرژی و یا مسمومیت به همراه داشته باشند و همچنین مشکل مقاومت دارویی در انسان و حیوانات را به دنبال دارد که باید رعایت تمامی اصول بهداشتی و خود مراقبتی در دستور کار زندگی روزمره قرار گیرد.

این مسئول در اداره کل دامپزشکی استان کرمان حفظ و حراست از سرمایه های دامی و حفظ سلامت و بهداشت عمومی را از مهمترین وظایف دامپزشکی عنوان کرد و گفت: با افرادی که مبادرت به توزیع و پخش چنین داروهایی در سطح استان می کنند طبق قوانین موجود قاطعانه برخورد خواهد شد.

وی در پایان از شهروندان خواست در صورت مشاهده مراکز توزیع غیر مجاز دارو و واکسن مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۵۱۲ و یا شماره پیامک ۳۰۰۰۲۳۱۵۱۲ به دامپزشکی کرمان اطلاع دهند تا در اسرع وقت پیگیری لازم صورت پذیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.