ایلام- معاون اقتصادی استاندار ایلام از موافقت دولت مرکزی عراق با بازگشایی مرز «چیلات» خبر داد.

دولت مرکزی عراق با بازگشایی مرز «چیلات» موافقت کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر «حشمت‌الله عسگری» اظهار کرد: خوشبختانه بعد از پیگیری‌های متعدد مقامات استان و دولت تدبیر و امید، ایجاد مرز مشترک چیلات بین دو استان ایلام و میسان عراق توسط دولت مرکزی عراق تصویب و برای اجرا به وزارت کشور عراق و استان میسان ابلاغ شده است .

وی با بیان اینکه به زودی توسط یک کمیته مشترک از دو کشور، عملیات اجرایی و بازگشایی این مرز  انجام خواهد شد، تصریح کرد: پیش از این موافقت جمهوری اسلامی ایران برای این مرز اعلام  و جانمایی لازم صورت گرفته بود.

در اربعین سال گذشته مرز مهران به‌عنوان مرز اول موردتوجه زائران اربعین و  محبان اهل‌بیت از 20 کشور جهان  قرار گرفت و  همین امر تکمیل زیرساخت‌ها، ایجاد کنارگذرها، ساماندهی پایانه، توسعه‌ی تجهیزات الکترونیک و درمجموع تقویت‌ زیرساخت‌ها را ضروری کرده است.

با توجه به افزایش چشمگیر هرساله‌ی زائران نسبت به سال قبل ایجاد مرز دوم در استان بسیار ضروری بود.

به گفته مسئولان استان مناسب‌ترین مرزی که همه بر روی آن اتفاق‌نظر داشتند و بارها در ستاد اربعین و بعضاً در جلسات شورای امنیت هم مطرح شده مرز چیلات دهلران است که جاده، خط انتقال آب و برق و فضای مناسب در این نقطه مرزی آماده است و مقامات استان «میسان» در دیدار با مسئولان استان بارها اعلام کرده‌ بودند که  دنبال جلب موافقت مقامات دولت مرکزی عراق هستند.

اسفندماه گذشته این موضوع در هیئت دولت جمهوری اسلامی ایران به تصویب رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.