در تمام ادوار انتخابات گذشته وزارت کشور به عنوان مجری انتخابات پس از اتمام شمارش آرای انتخاباتی اقدام به انتشار تفکیکی نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری در استان‌ها می‌کرد اما به دلایل نامشخصی تاکنون در این این دوره از انتخابات، این اطلاع‌رسانی انجام نشده است.

وزارت کشور تاکنون آمار تفکیکی استان‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری را اعلام نکرده است

  به گزارش «قدس آنلاین»،  دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در حالی روز ۲۹ اردیبهشت برگزار و روز ۳۰ اردیبهشت‌ماه از سوی ستاد انتخابات کشور اعلام شد که تاکنون بر خلاف دوره‌های گذشته آمار نهایی و تفکیکی استان‌ها اعلام نشده است.

در تمام ادوار انتخابات قبل، وزارت کشور به عنوان مجری انتخابات پس از اتمام شمارش آرای انتخاباتی اقدام به انتشار تفکیکی نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری در استان‌ها می‌کرد اما به دلایل نامشخصی تاکنون در این این دوره از انتخابات، این مهم محقق و اعلام نشده است.

در حالی برخی نامزدهای انتخاباتی به «تخلفات گسترده» انتقاد داشتند که برخی کارشناسان این عدم‌اطلاع‌رسانی دقیق و به‌موقع را نیز در ادامه تخلفات قبلی می‌دانند و در حال حاضر وزارت کشور هنوز آرای نهایی نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری را اعلام نکرده است.

عبدالرضا رحمانی فضلی روز شنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران گفته بود: تاکنون نتایج ۹۹.۷ درصد شعبات اخذ شده و تقریبا نتیجه نهایی است که تعداد آرای ماخوذه ۴۱ میلیون و ۲۲۰ هزار ۱۳۱ رای است، بنابراین سوال این است که مابقی این آمار کجاست و چرا تاکنون به‌صورت رسمی و تفکیکی اعلام نشده است؟

به‌ گزارش فارس، ستاد انتخاباتی «سید ابراهیم رئیسی» نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری از ارسال بیش از ۲۰۰ شکایت به ستاد انتخابات و هیئت نظارت خبر داده بود.

در همین زمینه، علی نیکزاد رئیس ستاد انتخاباتی رئیسی، روز جمعه در نامه‌ای به هیأت نظارت بر انتخابات به بروز تخلفات و "جرم" در روند انتخابات اعتراض و تاکید کرد: مصادیق ارتکاب جرم از حد گزارش و شکایت گذشته و به نظر می‌رسد محتاج ورود و برخورد جدی هیات نظارت است.

همچنین حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی روز گذشته در قالب بیانیه‌ای از پیگیری‌ تخلفات خبر داد و گفت: «برخی بداخلاقی های انتخاباتی و تخلفات آشکار در قبل و حین برگزاری انتخابات از لحظات تلخ این انتخابات بود که آن را از مسیر قانون پیگیری خواهم نمود.»

به گزارش فارس، حسن روحانی با ۲۳ میلیون و ۵۴۹ هزار و ۶۱۶ رای اکثریت آرا را کسب کرده و ابراهیم رئیسی نیز ۱۵ میلیون و ۷۸۶ هزار و ۴۴۹ رای - (۳۸.۵ درصد آرا) را کسب کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.