۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۷
کد خبر: 531714

رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان با تاکید بر اینکه محور مقاومت نگرانی و ترس از نشست‌های رهبران کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و آمریکا در ریاض ندارد، گفت: این نشست‌ها پایان خواهند یافت و این تنها محور مقاومت است که باقی خواهد ماند.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از شبکه خبری المنار، سید هاشم صفی‌الدین، رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان در مراسم بزرگداشتی که در حسینیه شهر مجدل زون برگزار شد، گفت: لبنان به منطق، علم، واقع‌گرایی و تدوین قانون واقعی، علمی و عملی انتخابات نیاز دارد نه به سخنرانی، به چالش کشیدن، جنگ‌ لفظی و یا هر چیزی که نتیجه‌ای ندارد، نیازی نیست آنچه قبلا تجربه شده را دوباره آزمود و بارها هزینه یک اشتباه را پرداخت کرد، آنچه اهمیت دارد ایجاد توافق و ثبات در کشور و عبور از این مشکلات و بحران‌های سیاسی با کمترین ضرر است تا لبنان در تمامی این تنش‌ها که منطقه را فراگرفته محفوظ و در امان بماند.


صفی‌الدین اظهار داشت: تمامی این حضور و گردهمایی مسئولان آمریکایی و رهبران کشورهای عربی و اسلامی حوزه خلیج فارس در عربستان نشان دهنده ضعف آنها در جبهه‌های درگیری است نه نشانه قدرت و در واقع نشان دهنده آن است که آمریکا یک رئیس‌جمهور دیوانه دارد که می‌خواهد ایراداتش را بپوشاند تا با پول‌های عربستان کارهایی انجام دهد، این امر نشانه ضعف و ناتوانی آمریکاست که دیگر نمی‌تواند هیچ طرحی نه برای عراق، نه سوریه، نه فلسطین و نه کل منطقه تدوین کند علاوه بر این نتوانسته جمهوری اسلامی ایران را به سلطه خود درآورده و حزب الله و محور مقاومت را نابود کرده و به بحران سوریه پایان داده و قدرت مردم به پاخاسته در عراق و یا یمن را درهم شکند.

رئیس شورای اجرایی حزب الله افزود: نشست‌های سران آمریکا و رهبران کشورهای عرب حوزه خلیج فارس ما را نمی‌ترساند هرچند که هدفش تهدید و ترساندن ماست بلکه کاملا برعکس این نشست‌ها باعث می‌شود ما به ضعف و هراس آنها بیشتر بخندیم به ویژه که ما آنها را طرف‌های ضعیفی می‌دانیم که قدرت انجام هیچ کاری در منطقه را ندارند. جبهه‌های درگیری آینده منطقه و اینکه در سوریه، عراق و یا یمن قدرت از آن چه کسی است و نیز آینده فلسطین را مشخص خواهند کرد.

این چهره حزب الله ادامه داد: این نشست‌ها پایان خواهند یافت و این روزها خواهند گذشت و همه چیز برای آمریکا و هم‌پیمانانش در منطقه بدتر از قبل خواهد شد، آنچه پیروز خواهد شد و باقی خواهد ماند محور مقاومت است زیرا متعلق به زمین است و نیروهای مقاومت فرزندان فلسطین،‌ لبنان، سوریه، عراق و یمن هستند.

وی افزود: امروز آمریکا بسیار ضعیف‌تر از زمانی است که در سال ۱۹۸۲ و ۱۹۸۳ با ناوگان‌هایش آمد و خواست که با توافقنامه اسلو و توافقنامه‌های بعدی سیاست‌های خود را به ما تحمیل کند و حتی ضعیف‌تر از زمانی است که جنوب لبنان اشغال شده بود. امروز نیز آمریکا با همراهی اسرائیل و عربستان و پول کشورهای عرب حوزه خلیج فارس بسیار ضعیف‌تر از زمانی است که جنگی ظالمانه را به مدت هشت سال علیه ایران آغاز کرد، جنگی که در آن ایران مقاومت کرد و پیروز شد و امروز به عنوان یکی از ستون‌های اصلی اسلام در جهان است و از قدرت مردمی بزرگی برخوردار است که روز گذشته جریان انتخابات این کشور را کل منطقه شاهد بود.

صفی‌الدین در پایان گفت: شیوخ کشورهای عربی و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس علاقه‌ای به دموکراسی و مردم خود ندارند. در این کشورها شورا و یا کمیسیونی منتخب وجود ندارد و می‌خواهند جمهوری اسلامی ایران و آینده آن را که از حمایت میلیونی مردمش برخوردار است، تهدید کنند چراکه پرچم فلسطینی‌ها را برافراشته و در کنار محور مقاومت ایستاده است.

وی اخیرا در لیست سیاه مشترک عربستان و آمریکا قرار گرفته است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.