تبریز- عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: ساز و کار واگذاری نوزادان به متقاضیان فرزندخواندگی در بیمارستان در کشور ما تعبیه نشده است.

ساز و کار واگذاری نوزادان به متقاضیان فرزندخواندگی در بیمارستان فراهم نیست

به گزارش قدس آنلاین به نقل از دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم تبریز در مجلس، زهرا ساعی، در خصوص واگذاری نوزادان در بیمارستان به متقاضیان فرزندخواندگی، اظهار داشت: واگذاری نوزادان در بیمارستان به متقاضیان فرزندخواندگی امکان‌پذیر نیست زیرا ساز و کار آن در کشور ما انجام نشده است، البته کار ایده‌آل و آرمانی است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: با وضعیت موجود از سویی قوه‌ قضاییه و از طرف دیگر سازمان بهزیستی وظایفی را عهده‌دار هستند که تاکنون همکاری خوبی داشته‌اند، در سال‌های اخیر با توجه به تعاملات صورت گرفته آمار فرزندخواندگی افزایش و شرایط واگذاری تسهیل شده است.

وی ادامه داد: واگذاری نوزادان به متقاضیان فرزندخواندگی پس از تأیید صلاحیت متقاضیان و شناسایی هویت این نوزادان و کودکان امکان‌پذیر است، بنابراین واگذاری نوزادان به متقاضیان فرزندخواندگی در بیمارستان به دلیل عدم طی این فرایند ناممکن است.

ساعی با اشاره به طرح « واگذاری نوزادان به طور مستقیم از بیمارستان به خانواده‌های متقاضی فرزند خواندگی» از سوی معاون بهزیستی استان تهران، گفت: این موضوع بین قوه قضاییه و سازمان بهزیستی مطرح نشده به نوعی که تاکنون نشستی هم در این رابطه برگزار نشده، در واقع این طرح به صورت جدی مطرح نشده است.

این نماینده مردم در مجلس مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: واگذاری نوزادان به طور مستقیم از بیمارستان به خانواده‌های متقاضی فرزند خواندگی پشتوانه عملیاتی ندارد اما در هر حال اگر قرار به اجرای این اقدام باشد ابتدا باید به اصلاح قانون فرزندخواندگی پرداخته شود ضمن آنکه قوه قضاییه و سازمان بهزیستی هم باید موافقت کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی ساز و کار این نوع واگذاری نوزادان به متقاضیان فرزندخواندگی تعبیه نشده است، تصریح کرد: با توجه به تسهیل شرایط فرزندخواندگی بهتر است شیوه فعلی دنبال شود تا هم خانواده‌ها با خیالی آسوده فرزند خوانده قبول کنند هم بهزیستی بتواند این امانت را به نحو احسنت در اختیار خانواده‌ها قرار دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.