شهرکرد- قائم مقام صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم،تحقیقات و فنآوری با اشاره به اجاره بهاء خوابگاه ها گفت: اجاره‌بهای خوابگاه‌ها در سال ۹۲ و ۹۳ ، ۲۰ درصد، سال ۹۴ متناسب با تورم ۱۴.۲ درصد افزایش داشته و سال ۹۵ نیز براساس رتبه‌بندی خوابگاه‌ها و عادلانه‌سازی پرداخت‌ها هیچ افزایش بهایی وجود نداشته است.

خوابگاه های دانشجویی در سال ۹۵ افزایش نرخ نداشته است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، عباس قنبری روز یکشنبه در نخستین گردهمایی روسای امور خوابگاهی دانشگاه‌های منطقه شش کشور در شهرکرد گفت: رونق در بخش نوسازی و کیفی‌سازی خوابگاه‌ها از اهداف صندوق رفاه دانشجویان است و در حال حاضر با حمایت بنیاد ۱۵ خرداد، ۲۸ خوابگاه جدید در حال ساخت است که از این تعداد ۱۶ مورد وارد فاز دو اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۶۵ خوابگاه سطح پنج به رتبه سطح چهار ارتقاء یافت، افزود:براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تمرکز وزارت علوم برای سال جاری این است که خوابگاه‌های رتبه‌سه و چهار و پنج را از نظر امکانات به رتبه‌های بالاتر ارتقا دهد.

قائم مقام صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم با اشاره به اجاره بهاء خوابگاه ها گفت: اجاره‌بهای خوابگاه‌ها در سال ۹۲ و ۹۳ ، ۲۰ درصد، سال ۹۴ متناسب با تورم ۱۴ و ۲ دهم درصد افزایش داشته و سال ۹۵ نیز براساس رتبه‌بندی خوابگاه‌ها و عادلانه‌سازی پرداخت‌ها هیچ افزایش بهایی وجود نداشته است.

قنبری با اشاره به ایجاد صندوق های قرض‌الحسنه در دانشگاه ها اظهار داشت:با ایجاد صندوق قرض‌الحسنه و خیریه کمک بیشتری به دانشجویان مناطق کمتر توسعه یافته خواهد شد.

 قائم مقام صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در پایان تاکید کرد: دانشجویان دکتری می‌توانند در طول دوره تحصیلات حدود ۳۴ میلیون تومان تسهیلات دریافت و یک سال پس از فارغ‌التحصیلی با اقساط بلند مدت نسبت به پرداخت آن اقدام کنند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.