مشهد- جشن روزه اولی ها با حضور ۷۰۰ دختر که در ماه مبارک رمضان امسال مکلف به روزه گرفتن می‌شوند، در حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد.

جشن ۷۰۰ «روزه اولی» دختر در حرم مطهر رضوی برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین، در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان ۷۰۰ روزه‌ اولی دختر روز یکشنبه با حضور در تالار قدس کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی آغاز اولین سال روزه‌داری خود را جشن گرفتند.

در این مراسم حجج اسلام زراعتی، دوستی و کرامتی نیا آداب و احکام روزه‌داری را در قالب قصه، نمایش و سوالات دیجیتالی برای کودکان بیان کردند. در ادامه نیز گروه سرود و تواشیح شمیم انتظار به اجرای برنامه پرداختند.

حجت السلام حسن زاده در حاشیه این مراسم با بیان اینکه این جشن‌ها به همت اداره پاسخگویی به سوالات دینی آستان قدس رضوی و برای نهمین سال متوالی در جوار بارگاه منور امام رضا(ع) برگزار شده است، ابراز کرد: در این مراسم کارشناسان دینی برنامه‌های فرهنگی متنوعی را ویژه کودکان و نوجوانان روزه ‌اولی برگزار می‌کنند.

رئیس اداره پاسخگویی به سوالات دینی آستان قدس رضوی هدف از برگزاری این برنامه‌ها را آمادگی ذهنی و روحی کودکان برای ورود به ماه مبارک رمضان دانست و گفت: آغاز اعمال عبادی در قالب جشن از جوار مرقد مطهر علی بن موسی الرضا(ع) همیشه در ذهن و یاد کودکان جاودانه خواهد ماند.

وی با بیان اینکه بیشتر نوجوانان روزه اولی این مراسم از مناطق محروم حاشیه شهر مشهد هستند، افزود: این نوجوانان اولین افطار خود را میهمان حرم مطهر امام رضا(ع) می‌شوند.

حجت الاسلام حسن زاده تصریح کرد: همزمان با برگزاری جشن روزه اولی‌ها نشست تخصصی «میهمان آسمانی» ویژه والدین کودکان نیز در رواق دارالهدایه حرم مطهر رضوی برگزار شد.

لازم به یادآوری است؛ جشن ویژه پسران روزه ‌اولی نیز چهارم خرداد ماه از ساعت ۱۷ تا ۱۹ در تالار قدس کتابخانه مرکزی آستان مقدس رضوی برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.