قزوین-مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت:بازآفرینی و توسعه ایستگاه راه آهن قزوین، احداث قطار شهری در خیابان امام خمینی و تقویت شبکه حمل و نقل درون شهری از خواسته های استان از وزیر راه است.

قزوین متقاضی احداث قطار شهری است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، مسعود حق لطفی اظهارداشت: اخیرا در مکاتبه با وزیر راه و شهرسازی ضمن تاکید بر لزوم توسعه سیستمهای حمل و نقل عمومی درشهر قزوین با توجه به سیاست های وزارت متبوع چند درخواست را برای توسعه شهری مطرح کردیم که مورد موافقت فقرار گرفته است.

وی افزود:توسعه ایستگاه راه آهن قزوین، احداث قطار شهری یا تراموا در خیابان امام خمینی (ره)، در نظر گرفتن B.R.T به عنوان مدل اصلی حمل و نقل شهر قزوین با توجه به مفهوم  T.O.D و احداث ایستگاه در سبزه میدان را از ایشان درخواست کردیم که مورد موافقت دکتر آخوندی قرار گرفته و جهت بررسی کارشناسی به حوزه های ذیربط ابلاغ شده است.

حق لطفی گفت: امروزه توسعه مبتنی بر حمل و نقل عمومی یکی از تکامل یافته ترین دیدگاه های توسعه شهری است که بر ارتباط متقابل حمل و نقل عمومی و توسعه شهری تاکید دارد.

وی بیان کرد:این رویکرد از ویژگیهایی چون ارتقاء کیفیت طراحی محله ای، افزایش کاربرد های مختلط، گسترش تعامل اجتماعی، کاهش استفاده از اتومبیل و گسترش روش های جابجایی سازگار با حمل و نقل عمومی مانند دوچرخه و پیاده روی است.

مدیرکل راه و شهرسازی یادآورشد: در جنوب شهر قزوین مرکز راه آهن می تواند محلی برای اجرای این امر و به عنوان یک تقسیم کننده راه های ریلی باشد.

رییس شورای حمل و نقل استان خاطرنشان کرد: با توجه به دو خطه شدن محور تهران- قزوین و افتتاح راه آهن قزوین به رشت در آینده نزدیک پیشنهاد می شود مرکز راه آهن قزوین همزمان بازآفرینی شده و از این فرصت استفاده کرده و محله مذکورکه جز محلات هدف بازآفرینی است به یک نقطه توقف و استفاده مسافرین و گردشگران تبدیل شود.

حق لطفی همچنین گفت: با عنایت به مطالعات جامع حمل و نقل و ترافیک شهر قزوین و در نظر گرفتن B.R.T  به عنوان مد اصلی حمل و نقل شهر قزوین و با توجه به مفهوم T.O.D و تقویت شبکه های دورن شهری می توان ایستگاه دیگری را در سبزه میدان پیاده سازی کرد.

دبیر کمیته ایمنی راههای استان با تاکید بر لزوم مدیریت ترافیک شهری مسیرهای مرکزی شرق به غرب قزوین افزود: طرح آرام سازی ترافیک خیابان امام خمینی و طرح احداث قطار شهری یا تراموا در محور خیابان یادشده با توجه به مطالعات شهرداری درشهر قزوین قابلیت اجرایی داشته واز آثار مثبت آن کاهش آلودگی، بهبودوضعیت ترافیک و روان سازی آن و تعریف مسیر گردشگری است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تصریح کرد: برای خیابان امام خمینی نیز به لحاظ موقعیت و از لحاظ ارتباط فضاهای گردشگری و تسهیل تردد گردشگران مانند سعدالسلطنه، خیابان سپه، چهل ستون و سایر بناهای تاریخی شهر قزوین، اتکا به حمل و نقل ریل پایه دارای مزایای فراوانی نسبت به حمل و نقل سواره است.

مسعود حق لطفی با اشاره به موافقت دکتر آخوندی با موضوعات طرح شده اظهار کرد: مقام عالی وزارت راه و شهرسازی موضوعات مربوطه را بانظر مساعدوجهت بررسی دقیق به مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران بهسازی شهری ایران ابلاغ کرده است.

مدیرکل راه و شهرسازی در پایان یادآورشد:دراین راستا و با هدف بررسی جنبه های مختلف بحث های مورد نظر جلساتی با حضور نمایندگان استانداری، اداره کل راه و شهرسازی، اداره کل راه آهن شمالغرب و شهرداری قزوین برگزار شده و تا حصول نتیجه مطلوب ادامه خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.