گروه‌های مختلف مقاومت فلسطین اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا در نشست آمریکایی-عربی در ریاض را محکوم و آن را ارسال پیام اطمینانی به اسرائیل برای مشروعیت وجودش در منطقه توصیف کردند.

واکنش گروه‌های فلسطینی به اظهارات «ترامپ» در ریاض

   به گزارش «قدس آنلاین»،   «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در نشست آمریکایی-عربی در ریاض گفت داعش، حزب‌الله، القاعده و حماس اشکال مختلفی از تروریسم هستند؛ این اظهارات ترامپ با واکنش گروه‌های مختلف فلسطینی روبه‌رو شد.

جهاد اسلامی

جهاد اسلامی اظهارات «دونالد ترامپ» را محکوم کرد و گفت: محکوم کردن مقاومت علیه رژیم اشغالگر اسرائیلی آنهم در برابر روسا و سران عرب و مسلمان تأکید می‌کند که هدف واقعی از این اقدام، فرستادن پیام اطمینان به اسرائیل برای مشروعیت وجودش، محکوم کردن مقاومت علیه این رژیم و نیز تحریک جهان اسلام و برانگیختن آنها برای مبارزه علیه کسانی که ضد اشغالگر صهیونیست مقاومت می‌کنند، است.

جهاد اسلامی تأکید کرد منفعت این سفر شوم رئیس‌جمهور آمریکا به عربستان جز به آمریکا و اسرائیل بازنمی‌گردد، هیچ نفعی یا مصلحتی برای کشورهای عربی و مسلمانان ندارد و در تحقق امنیت و سلام در منطقه مفید نخواهد بود.

در ادامه بیانیه جهاد اسلامی آمده است این سفر منجر به شعله‌ور شدن آتش جنگ مذهبی و فرقه‌ای میان عرب‌ها و مسلمانان خواهد شد تا امت اسلام را دچار تفرقه کند، آرمان فلسطین را نابود کند و هیمنه آمریکایی-صهیونیستی را بر جهان اسلامی افزایش دهد.

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین نیز ضمن محکوم کردن این اظهارات، افزود نشست عربی-اسلامی-آمریکایی در ریاض که با مشارکت و رهبری آمریکا به عنوان رأس تروریسم جهانی و حامی آن برگزار شد، تلاشی برای وارونه جلوه دادن واقعیت‌ها بود.

در ادامه این بیانیه آمده است اینکه آمریکا و برخی از همراهان وی در نشست مذکور، مقاومت و حامیان آن را «تروریسم» می‌نامد، حقیقت اهداف پشت پرده این نشست در ریاض را آشکار می‌کند، هدفی که در جوهر آن تشکیل ائتلافی با مشارکت اسرائیل علیه نیروهای زنده در منطقه است، نیروهایی که از سرزمین، منافع ملتشان دفاع می‌کند و در مقابل طرح صهیونیستی و نیز سیاست‌های خصمانه آمریکا در منطقه ایستاده‌اند.

جبهه مردمی در ادامه به اظهارات ترامپ که گفته بود با تشکیلات خودگردان موضوع مبارزه باتروریسم را بررسی می‌کند، پرداخت و به تشکیلات خودگردان هشدار دارد فریب این اظهارات وی را نخورد و با او همراه نشود.

حماس

حماس نیز توضیف این جنبش به «تروریسم» توسط ترامپ را مردود دانست و گفت این اظهارات تلاشی برای تخریب چهره مقاومت، تحریک علیه آن و طرفداری کامل از رژیم اشغالگر صهیونیستی است.

«فوری برهوم» از اعضای ارشد حماس گفت: حماس یک جنبش آزادیبخش ملی است که از حقوق ملت فلسطن دفاع می‌کند و و تروریسم همان رژیم صهیونیستی است که دست به کشتارهای جمعی علیه ملت فسلطین می‌زند و مرتکب جنایات ضد انسانی علیه منطقه محاصره شده غزه می‌پردازد و همه اینها با حمایت و پوشش آمریکا صورت می‌گیرد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.