قزوین- مدیر حج و زیارت استان قزوین گفت: طی سال جاری، یک هزار و ۱۰۰ نفر سهمیه برای این استان داریم که ۶۰ درصد ظرفیت تکمیل شده و ۴۰ درصد باقی مانده است.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، علیرضا کلانتری اظهار داشت: زائرانی که تا ۳۰ آبان ماه سال ۹۵ برای حج تمتع ودیعه‌گذاری کرده‌اند، ثبت‌نام آن‌ها در ۲۴ تا ۳۰ اردیبهشت ماه سال جاری انجام شده است.

وی افزود: از ۳۰ اردیبهشت تا پنجم خرداد ماه سال جاری تکمیل ظرفیت این زائران صورت می‌گیرد که از زائران درخواست داریم تا در این بازه زمانی نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند چراکه بازه زمانی تعریف شده تمدید نمی‌شود.

مدیر حج و زیارت استان قزوین گفت: طی سال جاری، یک هزار و ۱۰۰ نفر سهمیه برای این استان داریم که ۶۰ درصد ظرفیت تکمیل شده و ۴۰ درصد باقی مانده است.

کلانتری بیان کرد: هشت نفر مدیر کاروان در چند نقطه استان قزوین از جمله شهرستان تاکستان، بویین‌زهرا و آبیک حضور دارند که کاروان زائران را همراهی می‌کنند.

این مسؤول به شرایط اعزام عتبات عالیات اشاره و خاطر نشان کرد: در سال جاری، ثبت‌نام از زائران برای عتبات عالیات تا ۳۱ اردیبهشت ماه سال جاری صورت می‌گیرد که البته این ثبت‌نام تا ماه رمضان هم انجام می‌شود.

مدیر حج و زیارت استان قزوین تصریح کرد: ثبت‌نام زائران برای عتبات عالیات در ماه مبارک رمضان با ۳۰ درصد تخفیف صورت می‌گیرد که زائران برای ثبت‌نام می‌توانند به دفاتر زیارتی در سطح استان مراجعه کنند.

کلانتری یادآور شد: بیش از ۳۰ هزار زائر از استان قزوین برای اعزام به عتبات عالیات در سال جاری پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: از زائرانی که قصد تشرف به عتبات عالیات را دارند، درخواست داریم تا از اعزام به صورت آزاد خودداری و از طریق دفاتر ثبت‌نام کنند تا مشکلی برای آن‌ها پیش نیاید.

مدیر حج و زیارت استان قزوین گفت: بر اساس التزام‌های صورت گرفته بین مسؤولان کشور عربستان و سازمان حج و زیارت، جای نگرانی برای زائران وجود ندارد و زائران در سال جاری می‌توانند با امنیت و آرامش به حج تمتع مشرف شوند.

کلانتری با اشاره به مدت اقامت زائران در عتبات عالیات و حج تمتع مطرح کرد: مدت اقامت زائران در حج تمتع به مدت ۲۸ تا ۳۲ روز (۵ تا ۶ روز در مدینه و مابقی در مکه) و اقامت برای ماه رمضان برابر ۳۰ روز( ۱۰ روز کربلای معلی و ۱۰ روز نجف اشرف) است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.