​ایلام- معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی استان ایلام گفت: گرانی قیمت مرغ در روزهای اخیر، بعلت گران شدن جوجه یک روزه است.

گرانی مرغ در ایلام ناشی از گرانی جوجه یک روزه است

مجتبی شیرخانی روز دوشنبه در گفتگو با قدس آنلاین، با بیان اینکه قیمت جوجه یک روزه را انجمن صنفی تعیین می کند، اظهارداشت: این گرانی، موجب افزایش قیمت تمام شده مرغ خوراکی می شود و به همین دلیل مرغداران نیز مجبور به عرضه مرغ با قیمتی بالاتر هستند.

وی با اشاره به اینکه قیمت تمام شده هر کیلوگرم مرغ در استان به چهار هزار و ۷۵۰ تومان رسیده است، افزود: علاوه بر این تعیین قیمت مرغ به کشش بازار نیز بستگی داشته و در روزهای اخیر قیمت مرغ، افزایش نسبی داشته است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی استان ایلام به تلاش این دستگاه اجرایی برای تنظیم قیمت مرغ در بازار اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: در سردخانه های استان مرغ منجمد ذخیره شده به میزان مصرف استان وجود دارد و در روزهای آتی برای تنظیم بازار و دسترسی همه اقشار به گوشت مرغ، مرغ منجمد به بازار عرضه خواهد شد.

مجتبی شیرخانی تعیین قیمت مرغ را بر اساس کار کارشناسی دانست و یادآور شد: با توجه به روند کنونی و افزایش تولید این محصول، در هفته آینده قیمت مرغ کاهش چشمگیری خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.