قم- یکی از مراجع تقلید گفت: بر خلاف ظاهر سند ۲۰۳۰، برخی از قسمت‌های این سند دامی حساب شده برای ملت‌های جهان است تا آن‌ها را زیر سلطه بگیرند و فرهنگ و مذهب آن‌ها را دگرگون کنند.

سند ۲۰۳۰ دامی حساب شده بر ملت‌های جهان است
به گزارش قدس آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به سند ۲۰۳۰ اظهار کرد: این سند برای دگرگون کردن جهان  و توسعه پایدار نوشته شده و ما بر اساس این سند صحبت می‌کنیم و به فضاهای دیگر کاری نداریم که بگویند به شایعات توجه می‌کنند.
 وی خاطرنشان کرد: هدف از بیان این مطالب جسارت به کسی نیست بلکه بیان توضیحاتی درباره  این سند است تا ملت و مسؤولان وظیفه خود را درباره آن بدانند؛ اینکه در زمان انتخابات سراغ آن نرفتیم نخواستیم فضای انتخابات پرشور، امن و امان متأثر شود البته آنچه در فضاهای مجازی منتشر کردند مورد نظر ما نیست.
 این مرجع تقلید با اشاره به تاریخچه سند ۲۰۳۰ گفت: در مقدمه است که ما رؤسای دولت‌ها، کشورها و نمایندگان عالی رتبه که به مناسبت سالروز تاسیس سازمان ملل متحد در سال ۲۰۱۵ در مقر آن در نیویورک گرد هم آمدیم در مورد اهداف جدیدی برای توسعه پایدار توافق کردیم که به معنای تعهد است.
 وی خاطرنشان کرد: در ماده دو می‌گوید ما به نیابت از مردمی که به آنها خدمت می‌کنیم در مورد مجموعه‌ای از اهداف جامع، فراگیر و مردم محور جهانی و دگرگون‌کننده تصمیمی تاریخی اتخاذ کردیم و سپس اضافه می‌کند که ما متعهد می‌شویم برای تحقق کامل این دستور تا سال ۲۰۳۰ بدون وقفه تلاش کنیم.
 آیت‌الله مکارم‌شیرازی با بیان اینکه در این سند درباره کمک به کودکان و پایان دادن فقر در همه اشکال آن و همه مکان‌ها نوشته شده است گفت: از جمله در هدف دو از اهداف ۱۷ گانه می‌خوانیم پایان دادن به گرسنگی و توسعه کشاورزی پایدار پیگیری می‌شود؛ حال باید پرسید تصویب‌کنندگان این سند در این دو سال چه گامی در این بخش برداشتند.
 وی عنوان کرد: برای محرومیت‌زدایی از کودکان گرسنه یمن، بیماری وبا، کمبود دارو و مواد غذایی چه اقدامی کردند، باید گامی برای موارد اقتصادی بردارند تا مردم بتوانند از تغذیه سالم بهره‌مند باشند.
 استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: بر خلاف ظاهر برخی از قسمت‌های سند ۲۰۳۰، دامی حساب شده برای ملت‌های جهان است تا آنها را زیر سلطه بگیرند و فرهنگ و مذهب آنها را دگرگون کنند.
 آیت‌الله مکارم‌شیرازی با بیان اینکه این سند دارای ۵۹ بند است و ۱۷ هدف را دنبال می‌کند گفت: بسیاری از آنها اهداف زیبا و انسانی است و لذت می‌برید ولی مجموع آن تثبیت نظام سلطه است و در لابه‌لای آن مطالبی جاسازی شده که نظام سلطه را تثبیت می‌کند.
 وی خاطرنشان کرد: در هدف چهار و پنجم تضمین آموزش با کیفیت، برابر و فراگیر، ترویج فرصت‌های یادگیری مادام العمر برای همه، دستیابی به تساوی جنسیتی و توانمندسازی زنان و دختران است.
 این مرجع تقلید با بیان اینکه در اصل هشتم بیان شده ما به جهانی می‌اندیشیم که در همه جای آن حقوق بشر و کرامت انسانی محترم شمرده شده است گفت:‌ در این جهان همه زنان و دختران به طور همه جانبه تساوی جنسیتی را درک کنند و همه موانع حقوقی، اجتماعی و اقتصادی موجود بر سر راه توانمندسازی آنها از سر راه آنها برداشته شود.
 وی با اشاره به ملاحظات و اهداف سند گفت: از مقدمه این سند مشخص است که عهدنامه برای برنامه‌های آموزشی، اقتصادی و محیط زیستی است. در قالب ۱۵ سال در جهان عده‌ای برای مردم دنیا تصمیم گرفتند تا فرهنگ سکولار غرب را در همه مکان‌ها پیاده کنند و به گفته خودشان هدفشان دگرگون کردن جهان است.
 آیت‌الله مکارم‌شیرازی با بیان اینکه آیا باید بنشینیم دیگران درباره ۱۵ سال درباره تمام شئون زندگی تصمیم بگیرند گفت: با آنکه می‌توانیم آنها را نپذیریم چرا بپذیریم و قبول کنیم؟ در حالی که برای تحول آموزشی و سایر امور کشور برنامه داریم، برنامه تحول آموزشی، اقتصادی و برنامه‌های دراز مدت و کوتاه مدت وجود دارد، آیا این امر پذیرش نظام سلطه نیست؟
 وی خاطرنشان کرد: زمانی که این سند پذیرفته می‌شود باید گزارش سالانه تمام امور را ارائه  دهیم، ۱۰۰ تا ۱۲۰ سؤال درباره تمام شئون کشور آماده می‌شود و درباره تمام شئون کشور بیان می‌کنند، اگر پاسخ دروغ بگوییم جنجال می‌شود اگر درست بگوییم از تمام امور کشور آگاه می‌شوند و می‌توان بیان کرد جاسوسی آشکار است.
 استاد حوزه علمیه قم عنوان کرد: متولی اصلی این سند یونسکو است و همیشه دولت‌های سلطه‌گر جاسوس‌هایی در یونسکو به نام کارمند و کارشناس داشته و دارند.
 وی ادامه داد: آقایان می‌گویند هنگام پذیرش این سند زیر آن نوشته‌ایم تا جایی این سند را قبول داریم که با فرهنگ و مذهب ما سازگار باشد، این را نوشته‌اند و در نامه‌ای که به امضای سه وزیر نوشته شده به خدمت رهبری ارسال کردند و رونوشت آن را برای ما ارسال کردند.
 آیت‌الله مکارم‌شیرازی خاطرنشان کرد: گویا به این نکته توجه نکردند آنها می‌گویند شرایط شما را تا جایی می‌پذیریم که بر خلاف روح سند نباشد، ما مملکت مذهبی و دارای شرایط و فقه خاص هستیم، این تشکیلات ما با روح سند سکولار سازگاری ندارد چه طور این مسائل را قبول کنند.
 وی عنوان کرد: تنظیم‌کنندگان این سند معتقد هستند شروط در ذیل این سند تا جایی اعتبار دارد که با روح این سند مخالفت نداشته باشد، آنها می‌گویند این شرط مذهب، فرهنگ و نظام بر خلاف روح سند است. این سند آزادی کامل برای همه جنسیت‌ها و مذاهب می‌خواهد بنابراین با این ملاحظه شرط شما پذیرفته نیست و معیار متن این سند منهای حاشیه‌ها است.
 این مرجع تقلید با اشاره به الفاظ به کار برده شده در این سند گفت: معنی الفاظ بر اساس تفسیر خودشان است به عنوان مثال واژه خانواده شامل خانواده معمولی و هم‌جنس‌گرا است یا می‌گویند واژه خشونت بسیاری از کارهای مذهبی شما را شامل می‌شود و سپاه و بسیج ما را مصداق خشونت می‌دانند.
 
وی خاطرنشان کرد: این سؤال مطرح است که چرا این سند بدون سر و صدا به آموزش و پرورش داده شده و چندین کارگروه در آموزش و پرورش برای اجرای آن انتخاب شده؛ متولی اصلی اینگونه اسناد شورای عالی انقلاب فرهنگی است.
 
آیت‌الله مکارم‌شیرازی ادامه داد: با اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی صحبت کردیم و بیان کردند که اطلاعی از این امر نداشتند با آنکه متولی هستند، چرا مجلس با خبر نشد و چرا رهبر انقلاب را در جریان نگذاشتند.
 
وی گفت: در تیتر این سند ذکر شده آمده‌ایم دنیا را دگرگون کنیم، هدف دگرگون کردن جهان است، چه قدمی برای دگرگونی برداشتند؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.