خرم آباد- رئیس اتاق تعاون استان لرستان گفت: حدود ۳ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تعاونی فعال تولیدی در سطح استان لرستان وجود دارد.

۳ هزار و ۵۰۰ تعاونی تولیدی فعال در لرستان وجود دارد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، رحمت‌اله سهرابی بیان کرد: بر اساس آمارها نزدیک به ۵ هزار تعاونی ثبت شده در استان لرستان وجود دارد که البته از این تعداد بخش قابل‌توجهی از آن‌ها از دهه‌های گذشته تاکنون به دلایل مختلفی وارد چرخه فعالیت نشده‌اند.

وی عنوان کرد: باید گفت که اکنون ۲۰ درصد از کل تعاونی‌های تولید لرستان در دهه‌های گذشته تاکنون تنها نامشان بر روی کاغذ چاپ شده و فعالیتی نداشته‌اند.

رئیس اتاق تعاون استان لرستان بیان کرد: از سوی دیگر باید گفت که ۲۰ درصد دیگر از تعاونی‌های ثبت شده لرستان نیز به دلایل مختلف اکنون غیرفعال هستند.

سهرابی در ادامه با اشاره به وجود حدود سه هزار تعاونی فعال در استان لرستان اظهار کرد: آمارها نشان می‌دهند که حدود ۳ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تعاونی فعال در استان لرستان وجود داشته که البته فعالیت آن‌ها با درصدهای مختلفی انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: با توجه به اهمیت تعاونی‌ها از برنامه‌های اساسی‌مان حمایت همه‌جانبه از آنها بوده که در درجه اول بر اساس تصمیمات کشوری صورت گرفته به دنبال ساماندهی و سازماندهی تعاونی‌های موجود در استان لرستان هستیم.

این مسئول در ادامه با اشاره به تلاش برای تکمیل زنجیره‌های تعاونی و همچنین ارتباط آنها با هم، گفت: به دنبال تکمیل زنجیره‌های موجود در حوزه تعاونی‌ها و همچنین برقراری ارتباط میان تعاونی‌های مختلف در حوزه‌های تولید تا مصرف و فروش هستیم.

سهرابی بیان کرد: با اتصال زنجیره‌های مختلف تعاونی با یکدیگر می‌توان به توسعه بیشتر آن‌ها و همچنین حل‌وفصل بسیاری از مشکلات‌شان کمک بسیار زیادی کرده و زمینه را برای حضور آنها در بازارهای خارجی نیز مهیا کرد.

وی ادامه داد: ارائه آموزش‌های عمومی و همچنین تخصصی به اعضای تعاونی و برگزاری همایش‌های ترویجی و نمایشگاه‌ها از دیگر برنامه‌هایمان در حوزه تعاونی‌هاست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.