مشهد- پنجمین دوره شورای شهر ۱۴ مرداد ماه فعالیت خود را رسما آغاز خواهد کرد اما گمانه زنی های شهردار منتخب این شورا پیش از برگزاری انتخابات آغاز شده و فضای مجازی و بسیاری از سیاسیون را در بر گرفته است.

گمانه زنی برای شهردار جدید مشهد/چه شخصی بر صندلی شهردار تکیه می زند؟

به گزارش قدس آنلاین، با اتمام پنجمین دوره انتخابات شورای شهر و اعلام اسامی راه یافتگان به شورای شهر مشهد، گمانه زنی های انتخاب شهردار این شهر رنگ و بوی جدی به خود گرفت.

در پنجمین دوره این انتخابات در مشهد لیست امید و ائتلاف اصلاح طلبان این شهر به طور کامل رأی آورد و فضای شهری مشهد را وارد رویکرد و نگاهی جدید کرد.

صولت مرتضوی شهردار مشهد که در دوره چهارم شورا  واز مهرماه ۹۲ سکان شهرداری مشهد را در دست دارد کم کم باید

پیش از برگزاری انتخابات برخی از لیست های مختلف شورای شهر مشهد، شهرداران پیشنهادی خود را نیز معرفی کرده بودند. برای مثال لیست طلایی مشهد سیدمحمد پژمان را به عنوان گزینه شهردار بعدی معرفی کرده بودند. فردی که در دولت نهم و به مدت ۶ سال شهردار مشهد بوده و در دولت حجت الاسلام روحانی معاون وزیر راه بوده است.

محسن مهرعلیزاده از دیگر گزینه های این روزهای فضای مجازی به عنوان شهردار مشهد است. وی که در دوره ریاست جمهوری حجت الاسلام خاتمی علاوه بر داشتن سمت معاونت رئیس جمهور و رئیس سازمان تربیت بدنی، در جایگاه استانداری خراسان رضوی نیز سابقه کار داشته است حال نامش بر سر زبان ها افتاده است و باید دیدآیا می تواند بر صندلی شهردار مشهد تکیه بزند یا خیر؟

و اما یکی دیگر از گزینه هایی که این روز ها به عنوان جایگزین شهردار مشهد در میان افکار عمومی نامش بر سر زبان هاافتاده است احمد نوروزی است.

نوروزی در پنجمین دوره انتخابات شورای شهر مشهد با ۲۴۵۴۸۳ رأی چهارمین نفری ست که در فهرست امید رأی آورده و لذا گمانه ها حاکی از آنست که شاید وی به عنوان یکی از گزینه های اصلی برای این پست مطرح شود.

 شایان ذکر است احمد نوروزی پیش از این در سال های ۷۸ تا ۸۲ نیز به عنوان شهردار مشهد مشغول به خدمت بوده است.

این در حالی است که در فضای شهرداری مشهد گزینه ای همچون سیداسماعیل مفیدی استاندار سابق خراسان رضوی در دوره ریاست جمهوری آیت الله هاشمی رفسنجانی بر سر زبان است.

گفتنی است در صورتی که احمد نوروزی به عنوان شهردار مشهد انتخاب شود غلامحسین صاحبی با ۱۶۳۲۴۵ رأی که عضو علی البدل شورای پنجم است، وارد شورای شهر می شود.

سخنگوی شورا چه می گوید؟

محمدرضا حیدری نامزد پیروز پنجمین دوره انتخابات شورای شهر مشهد و سخنگوی منتخبان شورا در گفت و گو با قدس آنلاین در خصوص این گمانه زنی ها و شایعات فضای مجازی گفت: این مطالب فقط گمانه زنی های فضای مجازی و رسانه ای است و صحت ندارد و تقاضا داریم تا زمانی که موضوع انتخاب شهردار کاملا مشخص نشده مردم به این مطلب نپردازند.

وی می افزاید: شهردار مشهد باید شاخص هایی متناسب با جایگاه این شهر داشته باشد و تعریف این شاخص ها فرآیندی زمان بر است.

نامزد پیروز پنجمین دوره انتخابات شورای شهر مشهد ادامه می دهد: براساس شاخص هایی که تعیین خواهند شد، گزینه هایی را به عنوان شهردار مورد ارزیابی قرار خواهیم داد و با آن ها وارد گفتگو خواهیم شد.

وی در پاسخ به این سوال که در حال حاضر چه افرادی گزینه های مورد نظر شورای جدید هستند، اظهار می کند: در حال حاضر شاخص ها کاملا مشخص نشده است و نمی توانیم از مصادیق به عنوان شهردار نام ببریم.

حیدری که معتقد است شهردار بعدی قطعا تغییر خواهد کرد، می گوید: شورایی با رویکرد و برنامه های جدید روی کار می آید و قطعا باید شهردار نیز متناسب با این شرایط در این مسند قرار گیرد.

گفتنی است دوره ۴ ساله، شوراهای اسلامی شهر و روستای چهارم در تاریخ ۱۳ مرداد ماه پایان می‌یابد و از ۱۴ مرداد ماه ۹۶ پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا فعالیت خود را آغاز می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.