بجنورد- مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی گفت: طرح ضیافت الهی از ۶ خرداد تا ۴ مرداد ماه سال جاری در ۳۳ امامزاده استان برگزار می شود.

طرح ضیافت الهی در ۳۳ بقعه متبرکه خراسان شمالی برگزار می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الاسلام سید جواد رئوف سید نژاد صبح دوشنبه در نشست خبری طرح ضیافت الهی و برگزاری چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم اظهار کرد: در این طرح برنامه‌هایی همانند دعا و مناجات، نمازهای جماعت، اجرای برنامه‌های قرآنی، پاسخ گویی به احکام و شبهات، محافل انس با قرآن کریم برگزار می‌شود.

وی تعداد شرکت کنندگان در این مسابقات را یک هزار نفر درسطح استان عنوان کرد.

وی برگزاری خیمه های معرفت در ۸ بقعه، سخنرانی در ۱۹ بقعه، برگزاری جشن میلاد امام مجتبی)ع) و سفره کریمه در ۱۶ بقعه، برگزاری ویژه برنامه وفات حضرت خدیجه در ۱۳ بقعه را ازجمله برنامه اداره کل اوقاف در طرح ضیافت الهی عنوان کرد.

وی از دیگر برنامه های طرح ضیافت الهی در سطح استان را برگزاری مراسم شب های قدر در ۲۱ امامزاده و بقعه،برگزاری شب شهادت وشام شهادت حضرت علی(ع) در ۲۲ بقعه،برپایی نمایشگاه ضیافت الهی در ۳ بقعه،اجرای نیات واقفین در ۷ بقعه،برپایی سفره های افطاری ساده در ۲۱ بقعه،برگزاری تفسیر قرآن در ۶ بقعه، ترتیل و جز خوانی قران در ۹ بقعه اعلام کرد.

حضور قاریان مصری

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان از برگزاری محفل انس قرآن کریم با حضور قاریان مصری و کشوری و استانی در استان در ایام ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: نماز عید فطر نیز در ۲۳ بقعه استان برگزار خواهیم کرد.

وی همچنین از حضور ۱۲ روحانی بومی و ۲۲  نفر روحانیون اعزامی مبلغ از قم در ایام مبارک رمصان در استان خبر داد و افزود: روحانیون مستقر در استان نیز در۵ بقعه متبرک استان در این ماه مشغول فعالیت هستند.

وی یادآور شد: اجرای نیات واقفان و تبلیغ و ترویج وقف‌های نوین و متناسب با نیازهای جامعه و وقف‌های مشارکتی نیز طی این از اهمیت به سزایی برخوردار است.

وی عنوان کرد: نمایشگاه ضیافت الهی در قالب عرضه محصولات فرهنگی در سه بقعه در ایام ماه مبارک برگزارمی شود، که رایزنی های لازم برای جذب سرمایه گذار به منظور برپایی نمایشگاه دائمی ضیافت الهی در امامزاده سید عباس (ع) در دستور کار قرار دارد.

تخریب ۹۰ درصدی دو بقعه

وی با بیان اینکه در زلزله اخیر دو مورد از بقاع متبرکه مرکز استان  بین ۸۰ تا ۹۰ درصد تخریب شده است خاطرنشان کرد: میزان تخریب بقاع موجودبه ستاد بحران استان ارسال شده است.

وی همچنین به ثبت ۲۰ وقف جدید در سال جاری اشاره کرد وگفت:۶۰ وقف جدید کشف در سطح استان طی سال در حال به روز رسانی است و در حال اجرای وقف است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.