رشت- فرمانده سپاه قدس گیلان از برگزاری ویژه برنامه های مختلف به مناسبت بزرگداشت سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر همزمان با سوم خرداد ماه خبر داد.

ویژه برنامه های بزرگداشت سوم خرداد در سراسر گیلان برگزار می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، سردار محمد عبدالله پور در نشست خبری با اصحاب رسانه که پیش از ظهر یکشنبه و با هدف تشریح ویژه برنامه های بزرگداشت سوم خرداد برگزار شد، اظهار کرد: ویژه برنام ههای متعددی از جمله صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی، رژه موتوری نیروهای سپاه و بسیج،گلباران مزار شهدا و دیدار با خانواده شهدا به ویژه شهدای عملیات بیت المقدس همزمان با سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر در سراسر استان گیلان برگزار می شود.

وی افزود: همچنین مراسم تجلیل شهدای عملیات بیت المقدس با محوریت شهیدان دانا و حق وردیان در گلزار شهدای شهر رشت برگزار می شود.

فرمانده سپاه قدس گیلان از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده برای این مناسبت به رونمایی از مجموعه کتاب قدسیان حرم با محوریت شهیدان مدافع حرم سیرت نیا، کوچک زاده، مسافر و روحی اشاره کرد و گفت: مراسم تجلیل از خادمان شهدا نیز همزمان با گلباران مزار شهدا، در شهر رشت برگزار می شود.

سردار عبدالله پور در ادامه به افتتاح ۹۷ واحد مسکن مددجویی در گیلان اشاره و خاطرنشان کرد: این ۹۷ واحد مسکن مددجویی در راستای احداث هزار واحد مسکن محرومان است که برای گیلان در نظر گرفته شده و همزمان با سوم خرداد به مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) تحویل داده می شود.

وی همچنین از برگزاری گردهمایی خواهران رزمنده خبرداد و گفت: در گیلان ۴۰۰ خواهر رزمنده حضور دارند که تعدادی از آنها نیز در عملیات بیت المقدس شرکت داشته اند.

فرمانده سپاه قدس گیلان فضاسازی فرهنگی در مجموعه پایگاه های مقاومت و فضای شهری، افتتاح 24 پروژه ساختمانی اعم از زمین های وززشی، برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها، مسابقات ورزشی قهرمانی استان، پیاده روی و کوهروی خانوادگی و اعزام تیم های پزشکی به مناطق محروم و صعب العبور در شهرستان های آستارا، رودبار، تالش و ماسال را از دیگر برنامه های در نظ ر گرفته شده به این مناسبت یاد کرد.

ضرورت تبیین رشادت های رزمندگان در عملیات بیت المقدس برای جوانان

سردار عبدالله پور در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری پرشور انتخابات در روزجمعه اشاره و بیان کرد: در جهانی که تمام کشورها بر اساس دموکراسی لیبرالی انتخابات برگزار می کنند، ایران نمونه جدیدی از دمومکراسی را به نام دموکراسی دینی به عرصه جهانی معرفی کرد.

وی همچنین  با بیان اینکه در طول تاریخ چهار بار به خرمشهر تجاوز شده است، گفت: خرمشهر دوبار در زمان قاجار و یک بار در زمان پهلوی مورد تجاوز دشمن قرار گرفت که هربار برای آزادسازی آن،مجبور به دادن امتیازات زیادی شده ایم.

فرمانده سپاه قدس گیلان ادامه داد: تنها باری که خرمشهر بدون اعطای کوچکترین امتیازی به دشمن و بدون اینکه حتی وجبی از خاک آن داده شود آزاد شد، در خرداد ماه سال 61 و به همت جوانانی بود که تحت امر بنیانگذار انقلاب اسلامی جانفشانی کردند.

سردار عبدالله پور یاد آور شد: در عملیات بیت المقدس که منجر به آزادسازی خرمشهر شد، بیش از شش هزار شهید دادیم که از این تعداد، 262 شهید به استان گیلان تعلق داشت.

وی تصریح کرد:فتح خرمشهر در حالی بود که کارشناسان خارجی و طراحان جنگی فتح آن را غیر ممکن می دانستند ولی این فتح الفتوح برای ایران حماسه ای جاویدان شد.

فرمانده سپاه قدس گیلان به فرموده امام خمینی (ره) که فرمودند «فتح خرمشهر فتح خاک نیست، فتح ارزش ها است» اشاره و تأکید کرد: باید از فرصت این روزها برای تبیین هرچه بیشتر و بهتر آرمان های شهدا و رشادت های آنها در صحنه های مختلف جنگ به ویژه در عملیات بیت المقدس برای نسل جوان، بهره کافی را برد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.