ساری- مدیر گروه بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت مازندران گفت: توصیه ما به افراد این است با توجه به در پیش بودن ماه مبارک رمضان و افزایش مصرف پنیر، نباید پنیر محلی مصرف کنند.

مصرف پنیر محلی زنگ خطر جدی برای روزه‌داران/ بسیاری از افراد تب‌مالت را جدی نمی‌گیرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، محمدرضا پارساییدر این باره اظهار کرد: تب مالت بیماری مشترک انسان و دام است که یکی از معضلات استان مازندران محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: بسیاری از افراد جامعه بیماری تب‌مالت را جدی نمی‌گیرند اما واقعیت این است که این بیماری بسیاری سنگین و عفونی است و تمام ارگان‌های بدن را درگیر می‌کند.

مدیرگروه بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت مازندران با اشاره به اینکه تب‌مالت بیماری عفونی بوده و دوره درمان طولانی دارد، اضافه کرد: باید دام‌های آلوده توسط دامپزشکی شناسایی و معدوم شود که مستلزم اعتبارات سنگین است.

مدیر گروه بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت مازندران تصریح کرد: نکته مهم این است که مردم تمایل زیادی به استفاده از شیر و پنیر محلی و خامه سنتی به‌ویژه در فصل تابستان دارند و علاقه‌مند به استفاده از بستنی سنتی و غیرپاستوریزه هستند که باید مسائل بهداشتی رعایت شود.

پارسایی در پاسخ به این سؤوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه با توجه به فرارسیدن ماه مبارک رمضان استفاده از پنیر در سفره‌های رمضان افزایش می‌یابد، خاطرنشان کرد: توصیه ما به افراد این است نباید پنیر محلی مصرف کنند که این موضوع زنگ خطر جدی محسوب می‌شود.

وی با اعلام اینکه تب‌مالت از طریق تنفس منتقل می‌شود، گفت: اگر احتیاط همه‌جانبه رعایت نشود افراد درگیر می‌شوند و تمام تأکید ما رعایت موارد بهداشتی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.