بیرجند- نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بعد از برجام در عرصه دیپلماسی ضعف داشتیم گفت: بعد از مسأله برجام تلاش وزیر خارجه کشور کاهش یافته و بسیاری از مسائل در عرصه دیپلماسی به خوبی پیش نمی‌رود.

تبدیل اشتغال به یک بحران در کشور/ بعد از برجام در عرصه دیپلماسی ضعف داشتیم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، حجت‌الاسلام سید محمدباقر عبادی با اشاره به حضور گسترده مردم در انتخابات اظهار داشت: مشارکت گسترده مردم در انتخابات امسال موجب اقتدار ایران اسلامی شده و امنیت را برای ملت بزرگ ایران به ارمغان می‌آورد.

وی یادآور شد: این حضور باشکوه قدرت چانه‌زنی مسؤولان به ویژه دیپلمات‌های ایرانی در خارج از کشور را بیشتر می‌کند.

عبادی با اشاره به وظایفی که توسط مقام معظم رهبری برای رئیس جمهور و دولتمردان کشور برشمرده شده است، گفت: مهم‌ترین وظایفی که دولتمردان در حال حاضر در مقابل جامعه با آن روبرو هستند موضوع اشتغال بوده که به یک بحران تبدیل شده است.

وی ادامه داد: بایستی دولت در بحث اشتغال و خروج از رکود و رونق اقتصادی کشور اهتمام جدی داشته باشد و برای رفع این مشکل از دنبال کردن برنامه‌های کوتاه مدت نباید غافل شود و در ضمن آن برنامه‌های میان مدت و بلندمدت را نیز دنبال کند.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متأسفانه کمر خانواده‌ها از مشکل بیکاری خم شده است، تصریح کرد: دولت برای رفع مشکل بیکاری باید مستقیم ورود یافته و بداند که این مشکل با وام دادن حل نمی‌شود و اگر در کنار پرداخت تسهیلات آموزش نباشد نه تنها مشکل بیکاری حل نشده بلکه فرد بیکار مقروض هم می‌شود.

عبادی افزود: از دولت درخواست می‌شود برای رفع مشکل بیکاری از صاحب‌نظران، نخبگان و دستگاه‌های پژوهشی در این حوزه فعالیت دارند کمک گرفته شود و الگوهای بین‌المللی را بررسی و بومی‌سازی کرده و برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت که در این زمینه تدوین می‌شود را عملیاتی سازد.

وی ادامه داد: رئیس جمهور در دور جدید کار خود باید تشکیلاتی را معین کند تا تنها بحث اشتغال را بررسی کنند.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی خراسان جنوبی را یک استان مظلوم دانست و اضافه کرد: در چهار سال گذشته به این استان توجه نشده و مورد بی‌مهری قرار گرفته است.

عبادی با بیان اینکه در این مدت نه به موضوع راه‌آهن و نه به بحث انتقال آب به خراسان جنوبی توجه شد و تنها در حد حرف باقی ماند، تصریح کرد: هر چند در قانون بودجه مسیر برای رفع این مشکلات هموار شد ولی در عمل دولت به آن توجهی نداشته است.

وی ادامه داد: دولت مدعی است که برای اجرای این پروژه‌ها که جزو نیازهای مهم خراسان جنوبی است با کمبود اعتبار مواجه است ولی باید گفت چرا این اعتبارات برای افراد خاصی در کابینه دولت برای ایجاد بزرگراه و راه‌آهن در استان‌های خودشان وجود دارد؟

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رأی مردم خراسان جنوبی در انتخابات ریاست جمهوری امسال یک رأی بسیار معنادار بوده است، یادآور شد: با توجه به این امر امید است دولت خواسته‌های مردم خراسان جنوبی را بپذیرد و آن‌ها را دریابد.

عبادی افزود: بی‌توجهی به منطقه خراسان جنوبی هر چند تنها مربوط به چهار سال پیش نبوده اما در این دولت مشاهده شد که هر کس در هیأت دولت تنها به استان و منطقه خودش توجه داشته است.

وی با اشاره به اینکه مردم خراسان جنوبی مردمی بسیار متدین هستند و توانسته‌اند با وجود تمام مشکلات امنیت را در مرز برقرار سازند اما علی‌رغم آن به شرق کشور توجهی نمی‌شود و مهم‌ترین خواسته‌های مردم نادیده گرفته شده است، اضافه کرد: باید دولت مدیر قوی برای مردم بگذارد مدیری که برای رفع مشکلات مردم تلاش کرده و اهتمام جدی داشته باشد.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی به وظایف دولت در حوزه روابط خارجی اشاره کرد و افزود: به طور یقین باید روابط دیپلماتی با دیگر کشورها در عرصه بین‌المللی به جز با رژیم اشغالگر قدس وجود داشته باشد ولی روابط و مذاکره هر کدام به شیوه صحیح خودش دنبال شود.

عبادی ادامه داد: در این حوزه نباید از ارتباط با همسایگان غافل شد و نگاه به شرق نیز بسیار حائز اهمیت است و ارتباط با کشورهای اروپایی باید به شکل خوبی ساماندهی شود تا بسیاری از مشکلات را با حکمت و درایت رفع کنیم.

وی با بیان اینکه بعد از برجام در عرصه دیپلماسی ضعف داشتیم، اضافه کرد: بعد از مسأله برجام تلاش وزیر خارجه کشور کاهش یافته و بسیاری از مسائل در عرصه دیپلماسی به خوبی پیش نمی‌رود.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: باید سفیرانی که در کشورهای مختلف می‌خواهیم به خدمت بگیریم نگاه اقتصادی داشته باشند و کسانی باشند که مسائل اقتصادی را به خوبی بدانند تا با دیگر کشورها روابط اقتصادی خوبی برقرار سازند تا صادرات فراوان و واردات لازم و باکیفیت داشته باشیم.

عبادی با بیان اینکه برای رفع مشکل اشتغال باید بازاریابی خوبی داشته باشیم که روابط اقتصادی مناسب با دیگر کشورها می‌تواند در این زمینه مؤثر باشد، گفت: امید است دولت آینده یک دولت جوان‌تر، پرتحرک‌تر و باانگیزه‌تر باشد و امیدواری و خلاقیت را در این دوره شاهد باشیم.

وی با اشاره به اینکه موفقیت دولت آینده سبب اقتدار نظام است، خاطرنشان کرد: نقدهایی که انجام می‌گیرد از سر دلسوزی بوده تا مشکلات برطرف شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.