اصفهان- عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: فضای مجازی از نعمات الهی است، زمانه شما زمان اینترنت است و شما هم باید مبلغ اینترنتی باشید و در فضای مجازی متخصص شوید، این فضا یک اقیانوس است و ممکن است افراد هنگام شنا در آن غرق شوند پس شما باید غریق نجات فضای مجازی باشید.

فضای مجازی نعمتی الهی/ تلاش برای جایگزینی فرهنگ غرب بجای اسلام محاربه با امام زمان است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی پیش از ظهر دوشنبه در گردهمایی مبلغان خواهر استان اصفهان اظهار کرد: زنان به شهادت قرآن گرفتار خودکم‌بینی هستند و در این رابطه قرآن به زنان اخطار کرده است.

وی افزود: زنان اروپا وسیله تفریح و بازیچه مردان شدند و این یک خودکم‌بینی از جانب زنان است، بعضی فکر می‌کنند خدا زن را برای مرد آفریده، اگر این‌گونه باشد پس مرد هم برای زن خلق شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در قرآن انسان برجسته رجال نامیده شده است و منظور از آن ذکوریت نیست، امام علی(ع) به انسان بدون جرأت می‌فرمودند اشباح الرجال، در واقع رجال به معنای فتوت و یک کمال انسانی است.

حائری شیرازی با اشاره به فرازی از حدیث کسا در منقبت حضرت زهرا(س) تأکید کرد: کار حضرت زهرا(س) هم شخصیت پیامبر و هم شخصیت ائمه اطهار را معرفی کرد، عالم اثبات به حضرت زهرا وابسته است و اگر ایشان نبودند مردم پراکنده می‌شدند.

وی ادامه داد: حضرت زهرا در زمان حیات خود کارهای مهمی انجام دادند، درب خانه را باز نکردند که موجب شهادت فرزندشان شد، خطبه‌خوانی کردند، با گریه‌های خود مردم را روشن کردند و وصیت کردند تا قبرشان مخفی بماند که همین پنهان ماندن مزار ایشان موجب شد تا حضرت علی به حکومت برسند.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: طلبه‌ها باید برای تقویت حافظه خود و موفقیت در امر تبلیغ قصد قربت کنند و اگر طلبه‌ای پای امام زمان بایستد، مایه انس و الفت با حضرت می‌شود که در این میان تفاوتی بین زن و مرد نیست.  

حائری شیرازی اذعان کرد: در نسل‌کشی و جنگ نژادی مرد را می‌کشند و زن را نگه می‌دارند ولی در جنگ مکتبی و فرهنگی این کار به طریق دیگری صورت می‌گیرد.

وی خاطر نشان کرد: هر کس در اندیشه فرهنگ غربی حل شود، مشمول آیه یستحیون نسائهم می‌شود، در واقع او قابل فرهنگ غرب است و نطفه غرب در او رشد می‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: هر کس بخواهد فرهنگ غرب را جایگزین فرهنگ اسلام کند، محارب با امام زمان کرده است و هر کس در این امر به او کمک کند نیز همین حکم را دارد.

حائری شیرازی بانوی حامل نطفه فرهنگ اسلامی را رجال نامید و گفت: حاملان فرهنگ غرب نسا هستند و آموزش و پرورش تا زمانی که حامل فرهنگ غرب است، ابنا نیست و بزرگان و مردان آن هم نسا هستند.

وی تصریح کرد: پیدایش حوزه علمیه خواهران سبب شد تا زنان، ابنا امت محسوب شوند، ناسزاهایی که در این باره به زنان می‌گویند به سبب این است که می‌خواهند شما را ذبح کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ولایت را نطفه دین دانست و تأکید کرد: بنی‌امیه هم تدریس دین را ترویج می‌کرد و به پرداخت زکات و انجام حج و جهاد اهتمام داشت ولی با نطفه دین که همان ولایت بود، سر جنگ داشت.

حائری شیرازی با اشاره به اینکه در عصر ما عده قلیلی در برابر طاغوت ایستادند، خاطر نشان کرد: امام خمینی هم از همان نقطه کوچک شروع کرد و امروز مبلغان خواهر محصول همان حرکت هستند و ابرقدرت‌های جهان درصدد نابودی این اقلیت برآمده‌اند.

وی اضافه کرد: عبادی الصالحون در همین نقطه کوچک قرار دارند که باید به طور طبیعی تبلیغ کنند و شب و روز کتاب بنویسند و مجاهده به خرج دهند و در فضای مجازی فعال باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری فضای مجازی را از نعمات الهی دانست و گفت: زمانه شما زمان اینترنت است و شما هم باید مبلغ اینترنتی باشید و در فضای مجازی متخصص شوید، این فضا یک اقیانوس است و ممکن است افراد هنگام شنا در آن غرق شوند پس شما باید غریق نجات فضای مجازی باشید و از اقصی نقاط جهان افراد را نجات دهید، با این فضا می‌توانید عده زیادی را مرید حضرت زهرا(س) کنید.

وی ادامه داد: از مسائل جدید وحشت نداشته باشید چرا که این‌ها همه نعمت‌های الهی هستند؛ دیگران پیش‌دستی کرده‌اند و آن را فرا گرفتند اما یک روزی فرامی‌رسد که این فضا در دستان شما قرار خواهد گرفت.

حائری شیرازی تأکید کرد: مبلغان باید کتاب کفریات را بخواهند تا بتوانند به آن جواب دهند، باید علوم انسانی غرب را مطالعه کنند تا بتوانند علوم انسانی اسلام را استخراج کنند، جامعه‌شناسی اسلامی باید از قرآن و حدیث استنباط شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: ساده‌اندیشی است اگر گمان کنیم وقتی رساله عملیه را نوشتیم تکالیف مردم تمام شده است، اخیراً علما گفته‌اند اگر علوم انسانی در دانشگاه‌ها عوض نشود، هرچه داریم معلق خواهد ماند.

وی با اشاره به اینکه علوم دشمن دین نیست، افزود: اساتید دانشگاه به هیچ‌وجه مغرض نیستند، چرا که حتی کافران ما هم مورد نوازش ائمه اطهار بوده‌اند، قطعاً کسی چون موریس مترلینگ که 20 سال  در مورد زنبور عسل تحقیق کرده است، مورد نوازش امام زمان خواهد بود.

حائری شیرازی اذعان کرد: اگر مسائل اسلامی به صورت علمی به افراد ضد دین گفته شود، قطعاً مورد پذیرش آن‌ها واقع خواهد شد؛ اگر اقتصاد اسلامی کشف شود، از ربا آزاد خواهیم شد و تا پول اسلام اصلاح نشود، اقتصاد اسلام درست نخواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.