وزیر خارجه آلمان در کنفرانس خبری مشترک با همتای فرانسوی در برلین گفت که «ما آماده همکاری با دولت جدید (حسن روحانی) هستیم اما انتظار داریم که ایران از ترور حمایت نکند».

وزیر خارجه آلمان: انتظار داریم ایران از تروریسم حمایت نکند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  فارس، وزیر خارجه آلمان که میزبان همتای فرانسوی خود بوده،‌ ادعاهایی درباره مواضع منطقه‌ای ایران مطرح کرده است.
«زیگمار گابریل» مدعی شده که اگر ایران خواهان داشتن روابط خوب با غرب است، باید به حمایت از گروه‌های مسلح در سوریه و عراق که در بی ثباتی خاورمیانه تاثیر دارند، پایان دهد.

«ژان ایوس لودریان» وزیر خارجه فرانسه با سفر به برلین با همتای آلمانی خود دیدار کرد و پس از پایان دیدار دو طرف در کنفرانس خبری شرکت کردند.

به گزارش رویترز،‌ در این کنفرانس خبری مشترک،‌ وزیر خارجه آلمان ضمن اشاره به انتخابات ریاست جمهوری در ایران،‌ ادعاهایی درباره مواضع منطقه‌ای این کشور اشاره کرد.

او گفت: «ایران در بسیاری از منازعات در منطقه به ویژه در عراق و سوریه، نقشی سخت ایفا می‌کند. پیام باید این باشد که ما آماده همکاری با دولت جدید (حسن روحانی) هستیم اما از ایران انتظار داریم که مسئولانه در منطقه رفتار کند،‌ از سیاست صلح و نه ترور،‌ حمایت کند. وقتی این موضوع محقق شد،‌ در آن زمان اعتماد برقرار شده و جهتگیری سرمایه‌‌ها (به سمت ایران) برخواهند گشت».
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.