آمل- مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آمل از افزایش مارگیری در منازل مسکونی شهرندان خبر داد.

افزایش مارگیری در منازل مسکونی آمل/ گرمای هوا موجب خروج مارها از لانه می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، حسین نذیری در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در یک ماه گذشته در ۱۷۹ مورد ماموران آتش نشانی به محل حادثه اعزام شدند، افزود: این ۱۷۹ مورد شامل ۱۲۹ عملیات امدادی و ۵۰ عملیات اطفایی بود.

وی تصریح کرد: در عملیات های اطفایی ۲۱ مورد حریق منزل مسکونی، ۶ مورد حریق تجاری، یک مورد حریق انبار علوفه، ۹ مورد حریق فضای سبز و کشاورزی، ۸ مورد حریق خودرو، ۳ مورد حریق ضایعات و ۲ مورد حریق تاسیسات بود.

نذیری یادآور شد: در عملیات های امدادی ۶۰ مورد گرفتن حیوانات ، ۲۳ مورد امداد در منزل و خودرو، ۱۸ مورد امداد آسانسور، ۹ مورد تصادف خودرو و ۱۹ مورد سایر موارد شامل آبگرفتگی، ریزش آوار، سقوط مصدوم و امداد چاه بود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آمل اظهار کرد: تعداد عملیات های این ماه نسبت به ماه قبل ۳۵ درصد افزایش داشت همچنین در ۶۰ مورد گرفتن حیوانات ۳۳ مورد مربوط به گرفتن مار بود که با توجه به گرم شدن هوا مار ها از لانه های خود بیرون آمده و به مناطق مسکونی وارد می شوند که موجب ترس و وحشت مردم می شود از این رو از شهروندان درخواست می شود در صورت مشاهده مار در منزل مسکونی با حفظ خونسردی و بدون هیج اقدام دیگری با سامانه ۱۲۵ تماس بگیرند.

وی تصریح کرد: امداد آسانسور نیز با ۱۷ در صد افزایش نسبت به ماه قبل همراه بود که بیشتر ناشی از قطعی برق ساختمان و نقص فنی در برد الکترونیکی  آسانسور بوده که از شهروندان درخواست می شود نسبت که بازدید دوره ای توسط متخصصان و همچنین تهیه و خرید لوازم استاندارد و با کیفیت در حین نصب آسانسور جهت ایمنی بیشتر خود و خانواده اقدام کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.