اهواز-سرپرست فرمانداری شهرستان اهواز در خصوص آرا انتخابات شورای شهر اهوازدرگفت و گو با واحد خبرسیمای مرکز خوزستان توضیحاتی را ارائه کرد.

سرپرست فرمانداری شهرستان اهواز در خصوص آرای انتخابات توضیح داد

به گزارش قدس آنلاین خوزستان وبه نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان اهواز  نبی اله خون میرزائی در گفت و گوی بخش خبری ۲۳ خوزستان شامگاه گذشته درخصوص اعلام نتایج شورای شهر اهواز اظهار کرد: آرایی که در این انتخابات شهرستان اهواز بدست آمد، بسیار چشمگیر بود واستقبال بالایی بود، همانند آن چیزی که در انتخابات ریاست جمهوری اتفاق افتاد.

وی با اشاره به اعلام نتایج شورای شهر اهواز گفت:انتخابات شهرستان اهواز برخلاف شهر تهران و دیگر شهرهای خوزستان که به صورت الکترونیک بود، در این شهرستان به صورت دستی انجام شد و طبیعتا کلانشهر اهواز با جمعیت بالا و مشارکت بالایی که صورت گرفت و ۴۱۳ شعبه اخذ رای که در سطح شهر بود وهمچنین تعداد بسیار بالای داوطلبین که محاسبه آرا و شمارش آرا را با دشواری های خاص خودش روبرو کرد، زمان طولانی برای شمارش سنجیده و درست آرا نیاز داشت.

سرپرست فرمانداری شهرستان اهوازادامه داد:در دوره های گذشته شهر اهواز که میزان مشارکت کمتر، نسبت به این دوره بود وتعداد داوطلبین انتخابات شورای شهر کمتر بودند، باز هم شمارش و اعلام آراء، دست کم ۴ روز طول می کشید.

خون میرزائی افزود: ما، در این دوره سعی کردیم که دقت را فدای سرعت نکنیم و سعی کنیم شفافیت، امانتداری، عمل به قانون و تعهد به اینکه، هرآنچه خواست مردم است، از صندوق رای بیرون بیاید، به استقبال این انتخابات رفتیم و انتخابات را تا پایان ادامه دادیم.

وی گفت: بلافاصله یک روز پس از از اینکه ما با شمارش آرا به یک حدودی از آراء رسیدیم، گمانه زنی های مختلفی در بیرون و فضای مجازی، آمار ضد و نقیض و نادرستی در حال انتشار بود، که می توانست ذهن شهروندان خوزستانی را فریب دهد.

خون میرزائی اضافه کرد: بنابر این ضروری دیدیم، روز یکشنبه بر اساس مصوبه و دستور شورای تامین استان برای اینکه تقریبی از آراء و وضعیت رقابتی انتخابات  را به اطلاع مردم برسانیم  و اینکه ۳۳۳ شعبه اخذ رای  که تقریبا آراء آن ثبت سامانه جامع فرمانداری شده بود، را اعلام کنیم.

سرپرست فرمانداری شهرستان اهواز ادامه داد:در این آمار اولیه که آراءغیر قطعی بودند، سعی کردیم ۳۰،۴۰،۵۰،۶۰ نفر از افراد بالای جدول را اعلام کنیم، که نتیجه گیری ما این شد، که ۶۰ نفر را اعلام کنیم، که مشخص شود، رقابت بین کدام ۶۰ نفر است.

خون میرزائی تاکید کرد: این آراء غیر قطعی است و وظیفه ما صیانت از آراء، شمارش درست آراء، دقت آراء، و خواندن تمام آرایی است که، مردم به صندوق ریختند.

وی گفت: آراء تمامی داوطلبان و تمام شهروندان با دقت کافی و صحت کافی حتما شمارش خواهد شد و به اطلاع مردم و شهروندان رسیده خواهد شد.

سرپرست فرمانداری شهرستان اهواز در خصوص اعلام نتایج شوراها افزود:ما منتظر اعلام نتایج از طرف هیات نظارت هستیم، ولی با توجه به اینکه خدشه هایی و دقت کافی در آراء برخی از شعب وجود نداشت، با توافق هیات های اجرایی، نظارت، بازرسی و هیات عالی نظارت انتخابات شوراها که نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی هستند، توافق شد که تعدادی از شعب که آراء آن مشکل داشت و همکاران ما نیز در نگاه اول تشخیص دادند، آنها را مشمول بازشماری قرار دادیم.

خون میرزائی افزود:درحال حاضر در یک سایت مجموعه دستگاه ها با حضور هیات های اجرایی، نظارت، بازرسی و هیات عالی نظارت انتخابات شوراها، زیر نظر دوربین های مدار بسته در حال بازشماری هستند و قطعا این آرای غیر قطعی که ما اعلام کردیم، توسط هیات نظارت پالایش می شوند و اصلاح خواهد شد و آراء قطعی وصحیح به اطلاع مردم خواهد رسید.

وی درخصوص برخورد با متخلفان این انتخابات گفت: با مجریان هرشعبه و صندوق آرایی که امانتدار آراء مردم نبودند و تخلفاتی در این شعب صورت گرفته است، برخورد قضایی خواهد شد.

سرپرست فرمانداری شهرستان اهواز در پایان از تمامی دست اندرکاران مختلف انتخابات، مراجع چهارگانه استعلامی، دستگاه های پشتیبان ستاد انتخابات فرمانداری، اعضای شورای تامین و همچنین مردم اهواز و داوطلبان شورا که با حضورشان در صحنه انتخابات، شور انتخاباتی را افزایش دادند، ودراین مدت با فرمانداری همکاری کردند تشکر و قدردانی کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.