اصفهان – معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان گفت: ردیف بودجه ۱۰ میلیارد تومانی در سال ۹۶ برای کمک به مساجد در بودجه شهرداری اصفهان دیده شده است.

بودجه ۱۰ میلیارد تومانی برای ایمن‌سازی مساجد اختصاص یافت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، مسعود مهدویان فر با اشاره به اینکه در حال حاضر یک هزار و ۱۰۰ مسجد در سطح شهر اصفهان وجود دارد، اظهار داشت: به ازای هر یک هزار و ۸۲۶ نفر در شهر اصفهان یک باب مسجد وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در مناطق یک و سه شهرداری اصفهان بیشترین مساجد وجود دارد، تصریح کرد: مناطق پنج، شش، هفت، هشت و ۱۳ کمترین مساجد شهر اصفهان را دارند.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان با بیان اینکه دلیل این پراکندگی مردمی بودن و محوریت خیرین در ساخت مساجد در سطح شهر است، افزود: در شهر اصفهان شهروندان و خیرین بانیان اصلی ساخت و بنای مساجد هستند و به همین علت پراکندگی مساجد در مناطق شهری یکسان نبوده به طوری که به عنوان مثال در منطقه سه به ازای هر ۵۵۰ نفر شهروند یک مسجد بنا شده ولی در منطقه پنج به ازای هر چهار هزار و ۲۰۰ نفر یک مسجد وجود دارد .

وی با بیان اینکه طی سال‌های اخیر شهرداری اصفهان ردیف بودجه‌ای را برای کمک به مساجد تعریف می کرده است، ابراز داشت: همچنین در این زمینه تسهیلات واگذاری یک واحد تجاری به مساجد نیز در دستور کار قرار داشته است.

مهدویان‌فر با اشاره به اینکه در سال ۹۵ با تعریف ردیف بودجه هفت میلیارد تومانی برای کمک به مساجد در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: با این اعتبار ۴۰۰ مسجد در شهر اصفهان به منظور ساخت، تکمیل یا تعمیر بنای خود از شهرداری اصفهان کمک‌های مالی دریافت کرده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۲۰ مسجد در سطح شهر اصفهان نیز ایمن سازی شده است، تصریح کرد: ملزومات ایمن سازی از طریق سازمان آتش نشانی شهرداری اصفهان و با نظارت کارشناسان مربوطه در اختیار این مساجد قرار داده شده است.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان در ادامه با اشاره به اینکه در سال ۹۶ نیز ردیف بودجه ۱۰ میلیارد تومانی برای کمک به مساجد در بودجه شهرداری اصفهان دیده شده است، اضافه کرد: بر اساس پنج شاخص جمعیت منطقه، تعداد مساجد موجود در هر منطقه، شعاع دسترسی، قدمت مساجد و محرومیت هر منطقه این بودجه در مناطق مختلف توزیع خواهد شد .

وی اضافه کرد: اولویت اصلی در اختصاص بودجه محلات فاقد مسجد بوده به طوری که در هر منطقه محلات محروم و کمتر برخوردار مورد توجه ویژه قرار خواهند گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.