رشت- همایش گرامیداشت یاد و خاطره سید علی اکبر ابوترابی و پدر بزرگوارشان و ۱۴ آزاده شهید استان گیلان روز پنجشنبه ۴ خرداد ماه در مسجد سیدالشهدا میدان صیقلان رشت برگزار می شود .

هفدهمین مراسم سالروز مرحوم ابوترابی و شهدای آزاده گیلان برگزار می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، پاکاری مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان در جلسه هماهنگی مراسم گرامیداشت سید آزادگان ابوترابی گفت:مرحوم ابوترابی از شاگردان معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) بود و تقدیر بر آن شد بعد از اسارت و آزادی در ایام ارتحال معمار کبیر انقلاب در راه زیارت آقا امام رضا(ع) به شهادت برسد .

وی در وصف منش ابوترابی گفت:ایشان دارای اعتقادات راسخ و بسیار خوش فکر، دوراندیش و با ایمان بوده و در عین حال هم حافظ اسرا در دوران اسیری به حساب می آمدند و رهبری ایشان در اردوگاهای مختلف عراق که با ظرفیت خاصی پیام خود را به دیگر اسرا و مسئولین زندان به صورت شفاهی و کتبی ابلاغ می‌کردند .

پاکاری افزود: استان گیلان دارای دو هزار و ۶۴۳ آزاده دوران هشت سال دفاع مقدس و ۱۴ آزاده شهید در استان است.

حجت الاسلام سید علی اکبر ابوترابی فرد در سال های ابتدایی جنگ در ستاد جنگ های نامنظم حضور یافت و در سال ۵۹ به اسارت نیروهای بعثی درآمد .

این روحانی مقاوم پس از ده سال اسارت سرانجام در سال ۱۳۶۹ ، همراه با خیل آزادگان سرافراز به میهن اسلامی بازگشت .

وی که به سید آزادگان معروف بود پس از دوران اسارت به عنوان نماینده مقام معظم رهبری در ستاد امور آزادگان منصوب شد و همچنین در دوره های چهارم و پنجم مجلس شورای اسلامی نمایندگی مردم تهران را بر عهده داشت .

سرانجام در دوازده خرداد سال ۷۹ در مسیر زیارت حرم حضرت علی بن موسی الرضا (ع) به همراه پدر بزرگوارشان حضرت آیت الله سیدعباس ابوترابی به لقا الله پیوست و پیکر مطهرشان در حرم امام رضا (ع) به خاک سپرده شد .

در آستانه هفدهمین سالروز عروج ملکوتی سید آزادگان، همایش گرامیداشت یاد و خاطره سید علی اکبر ابوترابی و پدر بزرگوارشان و ۱۴ آزاده شهید استان گیلان روز پنجشنبه ۴ خرداد ماه ساعت ۱۰ صبح در مسجد سیدالشهدا میدان صیقلان رشت برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.