برای تعدیل قیمت ها در بازار، به جز واردات راه دیگری وجود ندارد، از آنجا که باید این واردات در چرخه به صورت بسته بندی شده آماده توزیع و فروش شوند فروشگاه های عرضه کننده باید میزان قیمت ها را رعایت کنند.

قیمت گوشت گران نشود ارزان تر نخواهد شد/ فروشندگان از گوشت های وارداتی استقبال نمی کنند

اختصاصی قدس آنلاین- چند ماهی است قیمت گوشت قرمز بی ثبات و در نوسان است نوسان هایی که صرفا در جهت افزایش قیمت ها حرکت می کند. قیمت هایی که حالا با توجه به مناطق مختلف در سطح شهر  هر کیلو گوشت بین ۴۵ تا ۵۰ هزار تومان به فروش می رسد. موضوعی که به نظر می رسد باعث شده گوشت از سفره های اقشار کم درآمد و حتی متوسط جامعه خداحافظی کرده و حالا فقط بخش کوچکی از جامعه می توانند این کالای غذایی و البته اساسی را بر سفره های خود داشته باشند. در این زمینه ملک زاده رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی به قدس آنلاین می گوید: اگر چه قیمت گوشت در ماه های اخیر بالا بوده اما قیمت ها در حال حاضر نسبت به هفته های گذشته تغییر چندانی نداشته است. وی درباره واردات گوشت قرمز برای تعدیل قیمت ها در داخل کشور خاطرنشان کرد: از آنجا که گوشت وارداتی برای توزیع بین فروشنده ها بیشتر از سه روز وقت ندارد خیلی موقع استقبال قرار نمی گیرد.

ملک زاده تصریح کرد: این گوشت ها اگر به صوررت زمینی وارد کشور شوند دو روز و اگر به صورت هوایی وارد کشور شوند یک روز از این سه روز را  از دست می دهند لذا چون گوشت گرم بیشتر از سه روز زمان توزیع ندارد این محدودیت زمان باعث شده استقبال فروشندگان از این گوشت ها کم تر شود. رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی درباره راهکارهای تعدیل قیمت گوشت اظهار داشت: برای تعدیل قیمت ها در بازار، به جز واردات راه دیگری وجود ندارد، از آنجا که باید این واردات در چرخه به صورت بسته بندی شده آماده توزیع و فروش شوند فروشگاه های عرضه کننده باید میزان قیمت ها را رعایت کنند.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم اقداماتی انجام دهیم فعلا قیمت گوشت افزایشی نخواهد داشت اما طبیعتا کاهش قیمتی نیز در کار نخواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.