«شیخ محمد قدوره» عضو هیئت علما فلسطین، گفت: با روشنگری‌هایی که علمای جهان اسلام انجام می‌دهند می‌توانیم هر چه زودتر آزادی بیت‌المقدس را ببینیم و با اتحاد بیشتر کشورهای اسلامی دیگر به آمریکا و سایر اشغالگران اجازه ندهیم تا به بهانه‌های واهی دست به غارت معادن و ذخایر نفتی منطقه بزنند.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ویژه نامه بیت المقدس؛ غرب آسیا روزهای عجیبی را پشت سر می گذارد، در حالیکه حسنی مبارک، رئیس جمهور جنایتکار مصر تبرئه شده تا ظاهرا آخرین میخ‌ها هم بر تابوت انقلاب این کشور زده شود، دادگاه رهبر انقلاب بحرین برای بار چند به تعویق اتفاده و قرار است در این هفته برگزار شود. اما همه این تحولات کوچک و بزرگ حکایت از برنامه ریزی گسترده دشمنان برای تامین منافع شان در این نقطه حساس از کره خاکی دارد. برای تحلیل شرایط منطقه و راه حل‌های برون رفت از این چالش‌ها با «شیخ محمد قدوره» عضو سازمان ارشاد اسلامی فلسطین به گفت‌وگو نشستیم.

قدوره  با تاکید بر اینکه موضوع فلسطین، مساله مشترک میان مسلمانان جهان است، گفت: با وجود اینکه برخی کشورهای عربی منطقه با اتکا به منابع نفتی خود ماندن رژیم صهیونیستی را تضمین می کنند، اما شاهد تلاش برخی کشورها همچون ایران هستیم که موضوع فلسطین را مسئله اول جهان اسلام معرفی می‌کند و در برابر اسرائیل مقاومت می‌کنند.

عضو هیئت علما فلسطین، افزود: برگزاری کنفرانس وحدت اسلامی  و یا همایش‌های بین المللی که در حمایت از مردم مظلوم فلسطین در تهران برگزار می شود نشان دهنده می دهد که جمهوری اسلامی ایران برای وحدت کشورهای اسلامی و عربی منطقه نهایت تلاش خود را انجام می‌دهد که این اقدامات نقش بسزایی در وحدت و انسجام ملت‌های مسلمان دارد.

قدوره در پاسخ به سوالی درخصوص ارزیابی از موج انتفاضه سوم در سرزمین‌های اشغالی، تصریح کرد: در انتفاضه جدید فلسطین شاهد حضور و خروش جوانانی هستیم که آزادی سرزمین فلسطین را حق مشروع خود می‌دانند و برای رسیدن به آن از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند و به مبارزه خود ادامه می‌دهند. امیدوارم با روشنگری‌هایی که علمای جهان اسلام انجام می‌دهند بتوانیم هر چه زودتر آزادی بیت‌المقدس را ببینیم و با اتحاد بیشتر کشورهای اسلامی دیگر به آمریکا و سایر اشغالگران اجازه ندهیم تا به بهانه‌های واهی دست به غارت معادن و ذخایر نفتی منطقه بزنند.

وی تاکید کرد: امروزه آمریکا و صهیونیست‌ها در فکر ایجاد تفرقه میان مسلمانان هستند و به این دلیل از گروه‌های تروریستی تکفیری مانند داعش حمایت می‌کنند و با دلارهای نفتی تروریست ها را تقویت می کنند.

عضو سازمان ارشاد اسلامی فلسطین افزود: این‌ها با این قبیل کارها در نظر دارند تا رژیم صهیونیستی به غارت و اشغالگری خود در فلسطین ادامه دهد. اما اتحاد و همدلی مسلمانان می‌تواند افراطی گری‌های موجود که داعش به آن دامن می زند را از بین ببرد و مانعی باشد برای جلوگیری از گسترش اندیشه تکفیری در جامعه مسلمان، هر چند نباید تاثیر رسانه‌ها و مطبوعات را در مبارزه با تفکر تکفیری نادیده گرفت که دراز بین بردن این اندیشه خطرناک بی تاثیر نخواهد بود.

روح الله فرقانی فدافن

ویژه نامه بیت المقدس دوشنبه هر هفته ضمیمه روزنامه قدس منتشر می شود.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.