ایلام- مدیر شیلات استان ایلام گفت: دریاچه پشت سدهای ایلام تبدیل به مزرعه پرورش ماهی می شوند.

مزراع پرورش ماهی در پشت سدهای ایلام توسعه می یابد

رضا سلیمانی روز سه شنبه در گفتگو با قدس آنلاین، با بیان اینکه پرورش ماهی در قفس در دریاچه پشت سدها بعنوان یکی از سیاست های وزارت جهادکشاورزی در ایلام پیگیری می شود، اظهارداشت: پرورش ماهی در قفس دارای مزایای فراوانی از جمله سرمایه گذاری پایین نسبت به سایر طرح های شیلاتی، تولید ماهی با کیفیت در شرایط طبیعی، مدیریت آسانتر و کم هزینه، سهولت و اقتصادی بودن است.

وی با اشاره به اینکه استان ایلام به لحاظ داشتن منابع آبی مستعد از جمله سد سیمره بدره و سد دویرج دهلران پتانسیل مناسبی جهت توسعه این امر و اشتغالزایی و تولید دارد، افزود: پرورش ماهی در قفس هم اکنون در پشت سدهای سیمره دره شهر و دویرج دهلران در حال اجراست و توسعه این صنعت در دستور کار مدیریت شیلات قرار گرفته است.

مدیر شیلات استان ایلام به تولید ۳۶۰ تن ماهی کپور و قزل آلا در ۹ مجموعه قفس به مساحت دو هزار مترمربع خط ساحلی دریاچه سد سیمره اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: بعد از اجرای این طرح و مشاهده نتایج مثبت آن، حدود ۴۰ متقاضی و سرمایه گذار برای اجرا و توسعه این طرح اعلام آمادگی کردند.

رضا سلیمانی با بیان این مطلب که متقاضیان در فاز اول با ادارات امور آب، محیط زیست، دامپزشکی، فرمانداری و جهاد کشاورزی مجوزهای لازم را اخذ کرده اند، بیان داشت: ظرفیت تولید فاز اول پرورش ماهی در قفس در سد سیمره ۳۵۰۰ تن است که عملیات اجرایی قفس ها در دست اقدام است.

وی همچنین به صدور مجوز پرورش ۵۰۰ تن ماهی در دریاچه سد دویرج دهلران اشاره کرد و گفت: پرورش ماهی در سد دویرج دهلران نیمه اول سال جاری با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی آغاز خواهد شد.

مدیر شیلات استان ایلام اظهارداشت: با اجرای طرح پرورش ماهی در سد دویرج دهلران، ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کار خواهند شد.

رضا سلیمانی به سرانه مصرف ماهی در استان اشاره کرد و یادآور شد: با فعالیت های تبلیغی صورت گرفته از جمله برنامه های رادیویی، تلویزیونی و فرهنگ سازی و همراهی دیگر رسانه ها و مطبوعات سرانه مصرف آبزیان در سطح استان به ۷ و نیم کیلوگرم رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.