شهرکرد-مدیر کل امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: از مجموع درآمدهای زکات در سال گذشته، ۹ میلیارد تومان به درآمدهای حاصل از مراکز نیکوکاری اختصاص یافت.

۹ میلیارد تومان از درآمدهای زکات به مراکز نیکوکاری اختصاص یافت

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، نجفعلی انتظاری صبح سه شنبه در نشست با مدیران ادارات تابعه کمیته امداد امام خمینی(ره) و مسئولان زکات شهرستان‌های نه‌گانه استان چهارمحال و بختیاری گفت:توفیق حوزه زکات موجب تقویت دیگر بخش‌ها می ‌شود،که امید است با همکاری سایرین جایگاه زکات احیا شود.

وی افزود: در سال گذشته ۲۶۷ میلیارد تومان درآمد جمع‌آوری زکات بوده که بیش از ۱۶۷ میلیارد تومان از آن صرف امور نیازمندان و بالغ بر ۹۰ میلیارد تومان صرف پروژه‌های عمرانی شده است. 

مدیر کل امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) تصریح کرد: در حال حاضر مردم ۱۵ هزار روستا زکات پرداخت می‌کنند که در سال جاری باید در این تعداد روستا شورای زکات با حضور معتمدین و  مردم تشکیل شود و نیازمندان توسط مردم شناسایی و زکات جمع‌آوری را مستقیما میان آن‌ها توزیع کنند. 

وی در ادامه افزود: از مجموع درآمدهای زکات در سال گذشته، ۹ میلیارد تومان به درآمدهای حاصل از مراکز نیکوکاری اختصاص یافت.

انتظاری گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود بیش از ۳۰۵ میلیارد تومان زکات در کشور جمع‌آوری شود که سهم چهارمحال و بختیاری چهار میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است.

وی خاطر نشان ساخت: در حال حاضر ۳۵۲ روحانی به صورت مستقیم در امور زکات با ستاد اجرایی زکات کشور همکاری می‌کنند که در ایام ماه مبارک رمضان روحانیون از نهادهای دیگر از جمله سازمان تبلیغات اسلامی با این ستاد درامر ترویج و تعمیق فرهنگ پرداخت زکات همکاری دارند . 

مدیر کل امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) در پایان گفت:این ستاد سعی دارد امور اجرایی زکات ازجمله فرهنگ‌سازی، جمع‌آوری و هزینه‌ زکات را به مؤسسه‌های خیریه معتبر و معتمدین روستاها واگذار کند که بایستی مدیران استانی و شهرستانی، شورای زکات را در تمامی روستاهای استان تشکیل دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.