اهواز- رئیس هیات شطرنج خوزستان از برگزاری مسابقه همزمان استاد بزرگ"احسان قائم مقامی" با ۹۹ شطرنج باز به مناسبت چهارم خردادماه" روزمقاومت" در دزفول خبرداد.

برگزاری مسابقه همزمان استاد شطرنج ایران با ۹۹ شطرنج باز در دزفول

عبدالامیر خطیب زاده در گفت و گو با خبرنگار ورزشی قدس آنلاین بابیان اینکه این مسابقه بزرگ برای ترویج فرهنگ همگانی شدن شطرنج در استان نیز تاثیربسازی دارد. اظهار کرد:مسابقه بزرگ همزمان شطرنج  استاد بزرگ شطرنج کشور نیز روز چهارم خردادماه از ساعت ۸ صبح شروع می شود.

وی افزود: این مسابقه نیز به دلیل اینکه از یک مسابقه فرارتر است احتمالا تا ساعت ۲۲ شب زمان ببرد.

رئیس هیات شطرنج خوزستان ادامه داد: این مسابقه در شهرستان دزفول تالار جام و جم  از طریق شبکه سوم سیما پوشش داده خواهد شد.

بیش از ۵۰۰ شطرنج باز سازمان یافته در خوزستان

خطیب زاده در پاسخ به این سوال که ورزشکاران شطرنج باز سازمان یافته خوزستان چند تعداد نفر هستند اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۵۰۰ ورزشکار در این رشته در سامانه فدراسیون شطرنج سازمان یافته اند.

وی یادآورشد: به صورت غیر رسمی نیز بیش از ۵ هزار شطرنج باز در استان مقطعی آموزش دیده اند و اکنون به صورت تفریحی از این ورزش استفاده می کنند.

رئیس هیات شطرنج خوزستان همچنین از برگزار کلاس های آموزشی در تایم های صبح در این خانه شطرنج اهواز خبرداد وعنوان کرد: بعد از ماه مبارک رمضان نیز استقبال برای برگزاری کلاس های آموزشی در دو تایم صبح وبعدازظهر بیشتر خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.