مشهد- با حضور آیت الله علم الهدی مراسم غبارروبی نمادین مساجد مشهد ظهر سه شنبه با حضور آیت الله سیداحمد علم الهدی نمایندده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد در مسجد جوادالائمه(ع) برگزار شد.

مراسم غبارروبی نمادین مساجد مشهد برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سید احمد علم الهدی در این مراسم، ضمن گرامیداشت دهه تکریم مساجد، با اشاره به دو رسالت حضرت ابراهیم مبنی بر دعوت جهانیان به خانه خدا و تطهیر خانه خدا، گفت: در خصوص رسالت اول، حضرت ابراهیم فرمود، من چگونه تمام جهانیان را به دین حق دعوت کنم؟ خداوند فرمود، دعوت بر عهده توست و نتیجه‌دهی این عمل با من است.

وی افزود: فرمان دوم خدا به ابراهیم خلیل، تطهیر خانه خدا برای مهمانانی که از جهان برای چهار عمل طواف، اعتکاف، رکوع کنندگان و سجده گزاران به خانه خدا می‌آیند، بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: خدا به حضرت ابراهیم فرمود تو مردم را دعوت کن و صدای تو را ما به مردم جهان می‌رسانیم، این به این معناست که تکلیف ما عمل و اقدام است و ما مکلف به نتیجه نیستیم و خداوند آن را به نتیجه می‌رساند.

آیت‌الله علم الهدی با اشاره به قیام امام حسین(ع) تصریح کرد: قیام سیدالشهدا در ظاهر شکست خورد، اما در حقیقت، هدف ایشان که اصلاح در امت رسول الله بود، حاصل شد و تمام مصائب وارد شده، ابزار تحقق این هدف بود.

وی یادآور شد:  فرمان خدا مبنی بر تطهیر خانه خدا، گر چه خطاب به حضرت ابراهیم و اسماعیل بود، اما همه موحدان، مخاطب آن هستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: آنچه که در مسجد نباید به‌کار رود، مواردی است که انسان را از یاد خدا باز می‌دارد و این به این معنا نیست که در مساجد فضاسازی برای عبادت به‌کار نرود.

آیت‌الله علم الهدی تأکید کرد: در ماه مبارک رمضان، بی‌تردید، نماز صبح باید به جماعت اقامه شود و اذان نیز باید به صدای بلند از مأذنه مساجد پخش شود، اما صدایی به جز اذان نباید از مسجد به بیرون برود.

وی، ماه رمضان را بهار تبلیغ عنوان کرد و خطاب به طلاب و روحانیون، گفت: این فرصت را مغتنم بدانید، بی‌تردید، در این ماه هیچ کاری مهم‌تر از تبلیغ نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.