معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان گفت: باید ناکارآمد بودن کالاهای غیراستاندارد و بدون برچسب و مشکل شرعی استفاده از کالاهای قاچاق برای مردم تبیین شود.<BR>

ناکارآمد بودن کالاهای غیراستاندارد قاچاق برای مردم تبیین شود


به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس علیرضا جمشیدی در دومین جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در سال جاری اظهار داشت: در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مهم‌ترین موضوع کارگشایی و رفع مشکلات مردم در استفاده از کالاهای مرغوب و دارای ضمانت است.

وی تصریح کرد: در این حوزه هدف ما رضایت‎مندی مردم و دسترسی آنها به کالاهای استاندارد و دارای کیفیت و ضمانت است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان با بیان اینکه از اول تیرماه سال جاری شبکه بازرسی و نظارت مردمی با عنوان طرح شبنم بر روی کالاهای خارجی وارداتی اعمال خواهد شد افزود: این طرح به منظور شناسه‎دار شدن کالاها با هدف ایجاد امکان رهگیری کالا در حلقه‎های متعدد فرایند واردات و زنجیره توزیع و ایجاد امکان تشخیص کالای اصیل و مبارزه با هرگونه کالای قاچاق یا تولید غیرمجاز به اجرا در خواهد آمد.

جمشیدی ادامه داد: در اجرای طرح شبنم که بخشی از آن مربوط به ابلاغیه‎ها و بخشنامه‎های سازمانی و بخشی دیگر مربوط به تدابیر استانی است باید به گونه‎ای عمل شود که تدابیر استانی تکمیل‎کننده ابلاغیه‎های سازمانی و رفع کننده نواقص احتمالی آن باشد.

وی موفقیت در اجرای طرح را منوط به پیشگیری دانست و عنوان کرد: پیشگیری نیاز به فرهنگ‎سازی دارد و باید از ظرفیت صدا و سیما به‌عنوان رسانه ملی و استانی در اطلاع‎رسانی عمومی و در راستای فرهنگ‎سازی استفاده شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان افزود: وقتی از رسانه ملی و فرهنگ‎سازی در این حوزه سخن می‎گوییم باید ناکارآمد بودن کالاهای غیراستاندارد و بدون برچسب و مشکل شرعی استفاده از کالاهای قاچاق برای مردم تبیین شود.

جمشیدی خاطرنشان کرد: وحدت رویه مدیران دستگاه‎های اجرایی در داخل استان و استان‎های همجوار و اتقان در کارها می‎تواند بعد از پیشگیری از مهم‌ترین مولفه‎ها در اجرای موفق طرح شبنم باشد.

شایان ذکر است طرح شبکه بازرسی نظارت مردمی، سامانه‎ای را در بر می‎گیرد که در آن همه مردم می‎توانند تنها با داشتن یک تلفن همراه مجهز به دوربین و با استفاده از نرم‎افزاری که در اختیارشان قرار می‎گیرد علاوه بر اطمینان از اصالت کالای خریداری شده و یاری دولت در شناسایی عوامل توزیع کالای قاچاق و جعلی، از مشوق‎های اعتباری نیز برخوردار گردند.

طرح شبنم در بر گیرنده شش گروه از کالاهای هدف شامل لوازم خانگی، رایانه و ملحقات آن، انواع اسباب‎بازی، تجهیزات پزشکی، لوازم آرایشی و بهداشتی و انواع مکمل‎های دارویی و غذایی وارداتی و موجود در انبارها می‎شود که باید برچسب اصالت کالا ( کد رهگیری شبنم ) بر روی این کالاها درج شود.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.