مدیر شبکه قرآن و معارف سیما ویژه برنامه های رمضانی این شبکه را توضیح داد.

دبیرخانه دائمی «بشارت ۱۴۵۱» تشکیل شد/ تشریح آثار رمضانی شبکه قرآن

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، نشست خبری محمدحسین محمدزاده، مدیر شبکه قرآن و معارف امروز دوم خرداد با حضور مدیر گروه های شبکه قرآن و سیما و خبرنگاران برگزار شد.

محمدزاده در ابتدای جلسه درباره طرح «بشارت ۱۴۵۱» توضیح داد: این طرح امسال با مشارکت کشورهایی مانند عراق، سوریه و لبنان به صورت بین المللی برگزار می شود.

وی ادامه داد: از ویژگی امسال این طرح این است که از نظر رشته های قرآنی در این دوره تکثر و افزایش رشته بیشتری داریم. این طرح در شبکه قرآن از ساعت ۱۷ تا ۱۹ روی آنتن می رود که در ایام ماه رمضان با محوریت سوره ملک و بعد از آن تا شهریور ماه با محوریت سوره واقعه خواهد بود.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما با اشاره به برنامه های اذان گاهی در این شبکه اعلام کرد: برنامه اذان گاهی صبح با عنوان «خلوت انس» از مشهد مقدس، برنامه اذان گاهی ظهر با عنوان «یاد خدا» از شیراز، برنامه ویژه افطار با عنوان «ضیافت الهی» از جمله برنامه های ما هستند که در این ایام روی آنتن می روند. همچنین شب نشینی فعالان قرآنی در ویژه برنامه «ماه نشان» و «رصد» ویژه نمایشگاه قرآن از دیگر آثار ما در این ایام هستند.

محمدزاده با اشاره به همزمانی ماه رمضان با ایام ارتحال امام خمینی (ره) عنوان کرد: امسال ماه رمضان با روزهای ارتحال امام خمینی (ره)  همزمان شده است بنابراین ویژه برنامه تفسیر سوره حمد را با عنوان «تفسیر آفتاب» روی آنتن می بریم. در بخش آموزش نیز برنامه «شمسه» را که حدود یک سال است پخش می شود داریم که به آموزش ترتیل قرآن کریم می پردازد.

مدیر شبکه قرآن سیما با اشاره به دیگر برنامه های این شبکه در ماه مبارک رمضان یادآور شد: ما در این ماه به محافل قرآنی توجه داریم و بر این اساس گلچینی از برنامه های محافل قرآنی ماه رمضان ساعت ۹:۱۵ و گلچینی از برنامه های محفل قرآنی مصلا ساعت ۱۶ پخش می شود. همچنین برنامه «پرسمان» که علاقه مندان بسیاری دارد و موضوع آن پاسخگویی به سوالات علوم قرآنی و اعتقادی است در ماه رمضان توسط حجت الاسلام رضا محمدی اجرا می شود و او به سوالات مخاطبان در این مباحث پاسخ می دهد. تولیدات جدیدی هم در حوزه تواشیح و کلیپ هایی حاوی آموزه های قرآنی داریم که در فواصل مختلف از شبکه پخش می شود.

محمدزاده در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: مایلیم شبکه قرآن به کانال ۸ تلویزیون معروف شود و قرار است با ساخت تیزرهایی در این مورد کار کنیم. همچنین در نیمه ماه مبارک رمضان جشن تولد قمری شبکه قرآن و معارف سیما را داریم و قرار است سالگردی به این منظور گرفته شود.

در ادامه این مراسم سیدافضل میرلوحی تهیه کننده با اشاره به برنامه «ضیافت» عنوان کرد: بنای ما از ابتدا برای تولید برنامه «ضیافت» این بود که مباحثی درباره اخلاق با محوریت استادان و مراجع داشته باشیم. با ویژه برنامه ای که امسال روی آنتن می رود و مجموع استادانی که در این چند سال به آنها پرداخته شد مجموعه ای حدودا ۱۱۰ نفره از افراد را داریم که درباره آنها به عنوان اسوه های اخلاقی صحبت می شود. خوشبختانه این برنامه در این چند سال مورد توجه مراجع قرار گرفت و ما سعی داریم دبیرخانه دائمی برنامه را هم تشکیل دهیم.

همچنین در این نشست سیدکمال هاشم زاده، مجری ویژه برنامه سحری شبکه قرآن با عنوان «خلوت انس» در سخنان کوتاهی گفت: ویژه برنامه سحری شبکه قرآن نقطه آغازین این ایام و نقطه طلایی شبکه محسوب می شود.

احمد لیالی، دبیر طرح «بشارت ۱۴۵۱» نیز در ادامه در توضیح بیشتر این طرح گفت: امسال برای اولین بار دبیرخانه ای برای این طرح پیشنهاد شد تا با پایان یافتن طرح «۱۴۵۱» بتوانیم آغاز طرح «۱۴۵۲» را کلید بزنیم.

وی با اشاره به پیش بینی چند جشنواره برای این طرح یادآور شد: امسال جشنواره ترتیل با محوریت سوره ملک و واقعه و با مدیریت رادیو قرآن و جشنواره آثار هنری با محوریت رشته های مختلف و با مدیریت اتحادیه تشکل های قرآن و عترت برگزار می شود و نهادهایی همچون دارالقران بسیج، وزارت بهداشت و درمان، وزارت فرهنگ و ارشاد، نیروی انتظامی، حوزه های علمیه و ... با ما همکاری دارند.

وی در پایان سخنان خود گفت: اختتامیه طرح «بشارت ۱۴۵۱» احتمالا اول یا دوم شهریور ماه در مصلی برگزار می شود.

کلانتری مدیر تامین شبکه قرآن و معارف سیما درباره پخش مجموعه های نمایشی از این شبکه بیان کرد: امسال قطعات کوتاه نمایشی با نام «پیام آوران وحی» روی آنتن می رود که در آن بخش هایی از سریال های «یوسف پیامبر»، «مریم مقدس» و ... با کیفیت اچ دی آماده پخش شده اند که در طول ماه مبارک رمضان سه بار روی آنتن می روند.

وی با اشاره به فعال بودن مجموعه های نمایشی در شبکه قرآن یادآور شد: ما قبل از ماه مبارک رمضان نیز از میلاد امام حسین (ع) تا میلاد امام زمان (عج) جشنواره انیمیشن های معناگرا را داشتیم و بهترین انیمیشن های سینمایی را روی آنتن بردیم.

محمدزاده مدیر شبکه قرآن در پایان این نشست درباره تولید فیلم و سریال و همچنین پروژه ای که قرار بود با کارگردانی محمدحسین لطیفی در این شبکه ساخته شود، توضیح داد: تولید فیلم و سریال به طور متمرکز در معاونت سیما انجام می شود و پروژه محمدحسین لطیفی نیز در مرکز مربوطه در حال بررسی است و اگر به تصمیم نهایی برسد با مشاوره محتوایی این شبکه تولید و همزمان از شبکه یک و قرآن پخش خواهد شد.

در انتهای این نشست چند تیزر از ویژه برنامه های رمضانی شبکه قرآن و سیما نمایش داده شد و همچنین پوستر مربوط به طرح «بشارت ۱۴۵۱» رونمایی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.