وزیر امور خارجه ایران طی پیامی در توئیتر به حمله نیروهای رژیم آل‌خلیفه به منزل آیت‌الله عیسی قاسم واکنش نشان داد.

اولین نتیجه گرم گرفتن رییس جمهورآمریکا بادیکتاتورها در ریاض

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، "محمد جواد ظریف" وزیر امور خارجه ایران در پیامی توئیتری به اقدام رژیم آل خلیفه در حمله به تحصن کنندگان در اطراف منزل آیت‌الله عیسی قاسم واکنش نشان داد.
وی در توئیت خود نوشت: اولین نتیجه گرم گرفتن رییس جمهور آمریکا با دیکتاتورها در ریاض: حمله کشنده به تظاهرات صلح آمیز توسط رژیم جری شده بحرین. در گوگل جستجو کنید.


پیش‌تر نیز، بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران ضمن محکوم کردن حمله نیروهای امنیتی بحرین به معترضان در منطقه الدراز و ورود به حریم خانۀ آیت‌الله شیخ عیسی قاسم دربارۀ عواقب این تعرض هشدار داد.
قاسمی، سه‌شنبه گفت: «حکومت بحرین با حمله به منطقه الدراز و یورش به منزل فقیه عالی‌قدر آیت‌الله شیخ عیسی قاسم و به خاک و خون کشیدن ده‌ها نفر از معترضان بی‌دفاع و مسالمت‌جو، بیش از گذشته وضعیت موجود در این کشور را پیچیده کرد.»
قاسمی این حمله را «خطای محاسباتی حکومت آل خلیفه» توصیف کرد و افزود: «تشدید سرکوب و در پیش گرفتن رویکردهای طایفه‌ای و مذهبی علیه مردم بحرین کمکی به حل بحران در این کشور نمی‌کند و روند مسالمت‌آمیز اعتراضات را منحرف می‌کند.»
وزارت کشور رژیم آل خلیفه امروز رسماً اعلام کرد که اقامت اجباری آیت‌الله شیخ عیسی قاسم آغاز شده است.
وزارت کشور رژیم آل خلیفه همچنین از دستگیری 50 تن از هواداران این روحانی برجسته خبر داد.
نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه صبح امروز به منطقه الدراز محل سکونت شیخ عیسی قاسم یورش برده یک شهروند بحرینی را به شهادت رساندند و ده‌ها تن را نیز زخمی کردند.
دادگاه آل خلیفه دو روز قبل بنا به اتهامات واهی شیخ عیسی قاسم را به یک سال حبس محکوم کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.