شهرکرد-استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: برای پروژه‌های پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر لازم است اعتبارات خاصی در نظر گرفته شود.

پروژه‌های پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر نیازمند اعتبارات خاصی است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، قاسم سلیمانی روز سه شنبه در دومین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گفت: باید سعی کرد زمینه‌های لازم برای ورود خیران به حوزه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر در استان فراهم شود.

وی با اشاره به بهره‌گیری از سمن‌ها به منظور توسعه مشارکت‌های مردمی در امر مبارزه با مواد مخدر افزود: ۴۰۰ سازمان مردم نهاد (سمن) در استان فعالیت دارند که از این تعداد ۶۰ سمن در حوزه فرهنگی و اجتماعی فعالیت می‌کنند و پتانسیل مطلوبی برای مشارکت مردم در امر مبارزه با مواد مخدر دارند.

استاندار تصریح کرد: برای پروژه‌های پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر لازم است اعتبارات خاصی در نظر گرفته شود.

سلیمانی تاکید کرد: به منظور ارزیابی کمیته های مختلف شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کارگروه ارزیابی تشکیل و فعال شود.

در ادامه این جلسه دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با اشاره به فعالیت های کمیته توسعه مشارکت‌های مردمی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گفت: ۴۰  سازمان مردم نهاد در صیانت، پیشگیری و درمان مواد مخدر در استان رتبه‌بندی شده اند.

قدیر مرتضوی در ادامه افزود:در سال گذشته ۹۵۰ میلیون ریال اعتبار برای سمن‌های مرتبط با مبارزه با مواد مخدر استان جذب شد.

مرتضوی تاکید کرد:سازمان‌های مردم نهاد به نحوی بازوان اجرایی دولت هستند، به همین دلیل توانمندسازی آن‌ها در راستای پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی با اشاره به اشتغال بهبودیافتگان مواد مخدر گفت: ۲۴۰ نفر از بهبودیافتگان موادمخدر با سازمان فنی و حرفه‌ای استان همکاری دارند و کارآفرینانی که بتوانند بهبودیافتگان مواد مخدر را بکارگیری کنند حمایت می‌شوند.

در ادامه  معاون اجرایی سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری گفت:تا کنون ۱۶ طرح قرارگاه جوادالائمه در مناطق آلوده استان در راستای مبارزه با مواد مخدر اجرایی شده که ۵۰ درصد اعتبار اجرای این طرح‌ها را سپاه و ۵۰ درصد دیگر را مجموعه استانداری متقبل شده است.

مهران مرادی افزود: آموزش و تربیت کادر مربی پیشگیری، آموزش پیشگیری از سوء مصرف مواد مخدر در بحث نوجوان، جوان و خانوده، مشاوره ۱۵۰ نفر از افراد در معرض آسیب، فضاسازی تبلیغی محیطی و تولید محتوای فرهنگی از جمله اقدامات این نهاد در کمیته فرهنگی قرارگاه جوادالائمه بوده است.

وی گفت: در سال جاری ۲۵مورد افراد معتاد به کمپ‌های ترک اعتیاد معرفی شده اند اما متأسفانه برخی پس از دوران درمان دوباره به اعتیاد خود ادامه دادند.

وی خاطر نشان کرد:در سال جاری  ۳۰ توزیع‌کننده مواد مخدر از سوی سپاه پاسداران در استان شناسایی شده و به مراجع قضایی معرفی شده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.