گیلان- اسفندیار ضیائی گفت: ثبت‌نام کلاس‌های تابستانی کانون گیلان از خرداد ماه سال‌جاری آغاز شده و چراغ مراکز فرهنگی هنری سراسر استان با حضور کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها هم‌چون‌همیشه روشن است.

فعالیت‌های تابستانی کانون در استان گیلان از هفته‌ی نخست تیرماه آغاز می شود

به‌گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره‌ کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان، وی ضمن اعلام این خبر به پیشینه و اعتماد خانواده‌ها به کانون اشاره‌ کرد و نگاه ویژه این دستگاه فرهنگی به تمامی مخاطبان را زمینه‌ساز استقبال جامعه از فعالیت‌های خلاقانه، هدف‌مند و کتاب‌محور کانون توصیف‌کرد.

ضیائی افزود: کانون طی سال‌ها فعالیت و درسایه ایجاد امکانات لازم، بستری مناسب برای حضور فرزندان ایران اسلامی فراهم‌کرده و مربیان توان‌مند این مجموعه نیز با کشف و پرورش استعدادهای فکری و ذوقی کودکان و نوجوانان نقشی تعیین‌کننده داشته‌اند.

او در این میان فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی و پژوهشی کانون را مورد توجه قرار داد و ارایه‌ی آموزه‌ها با بهره‌گیری از تعالیم دینی و استفاده از روش‌های آموزش غیرمستقیم را در ایجاد انگیزه و علاقه‌مندی مخاطبان به برنامه‌های کانون مهم‌ ارزیابی‌کرد.

سرپرست کانون گیلان در ادامه سخنان‌خود با بیان این که افزایش گستره‌ی فعالیت‌ها همواره‌ مد نظر این دستگاه فرهنگی قرار دارد، تصریح‌کرد: کانون پرورش فکری در بیش از ۵۰ سال فعالیت خود نگاهی ویژه به فن‌آوری‌های روز داشته و در این مسیر همگام با پیشرفت‌ها و همراه با نیازهای کودکان و نوجوانان امروز، درمسیر به‌ روز رسانی امکانات و ارتقای دانش همکاران گام‌ برداشته است.

وی در همین زمینه به برگزاری کارگاه‌ فعالیت‌های علمی همچون: رباتیک، محاسبه ذهنی با چرتکه، زیست‌شناسی، نانو و نجوم اشاره‌کرد و اجرای این فعالیت‌ها را درکنارفعالیت‌های چون: کتاب‌خوانی، قصه‌گویی، معرفی و نقد کتاب و هم‌چنین برپایی کارگاه‌های آموزش نقاشی، سفال‌گری، خوشنویسی و... اثربخش و تاثیرگذار خواند.

تبیین نقش برپایی کارگاه آموزش شعر و داستان از سوی مربیان ادبی، انجام فعالیت‌های پژوهشی و هم‌چنین برگزاری کارگاه‌های مهارت‌آموزی در جهت ارتقای توان‌مندی مخاطبان، ازدیگر محورهای سخنان ضیائی بود و وی با بیان‌این‌که برپایی اردوهای علمی-تفریحی، برگزاری جشنواره‌ها و حضور اعضای کانون در مسابقه‌های استانی، کشوری، جهانی و موفقیت‌های روزافزون آنان در این عرصه نیز گوشه‌ای از اثربخشی فعالیت‌های کانون را به تصویرمی کشد، بر ضرورت گسترش این فعالیت‌ها تاکیدکرد.

این مسوول درپایان به فعالیت ۳۱ مرکز فرهنگی هنری ثابت، یک‌کتاب‌خانه سیار روستایی، چهارکتاب‌خانه پستی وهم‌چنین دو مرکز فراگیر(ویژه کودکان و نوجوانان دارای نیازهای خاص) اشاره و اظهارداشت: با همراهی خانواده‌ها، حضور بیش از پیش کودکان و نوجوانان ۴ تا ۱۶ سال را در مراکز فرهنگی هنری کانون شاهد هستیم و تابستان امسال نیز تلاش‌خواهیم‌کرد همچون دیگر ایام، گام‌های موثری برای کیفیت‌بخشی به وقت‌های آزاد فرزندان ایران اسلامی برداریم.

گفتنی است فعالیت‌های تابستانی مراکز فرهنگی هنری کانون استان گیلان از هفته‌ی نخست تیرماه آغاز و تا پایان شهریورماه ادامه می یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.