اصفهان- مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان گفت: در جلسه ستاد ساماندهی میدان امام (ره) که به ریاست استاندار برگزار می‌شود تصمیم گرفته شد با سر رسید زمان اجاره فروشگاه‌های موقوفه، مشاغل کاذب در میدان(ره) امام جمع‌آوری شود.

مشاغل کاذب از میدان امام(ره) اصفهان خارج می‌شود/ لزوم پاکسازی متکدیان از اماکن تاریخی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، فریدون اللهیاری با اشاره به ساماندهی وضعیت فروشگاه‌های واقع در میدان امام اصفهان(ره) اظهار داشت: طرح ساماندهی فروشگاه‌های میدان از ۹۵ شروع و تمامی فروشگاه‌های میدان و نوع اشتغال آن‌ها و اجناسی که به فروش می‌رسد مورد شناسایی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در حال حاظر ۹۰ درصد از کالاهای صنایع دستی خارجی در میدان امام جمع‌آوری شده افزود: بیش از ۵۰۰ فروشگاه به جز فروشگاه‌های بازار قیصریه در میدان امام (ره) فعالیت می‌کنند که ۷۰ تا ۸۰ فروشگاه وقف صارم الدوله بوده که استاندار قبل اصفهان اداره آن را بر عهده گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان با بیان اینکه در جلسه ستاد ساماندهی میدان امام (ره) که به ریاست استاندار برگزار می‌شود تصمیم گرفته شد که با سر رسید زمان اجاره فروشگاه‌های موقوفه مشاغل کاذب در میدان  جمع‌آوری شود، گفت: میدان امام یک میدان تاریخی جهانی بوده و باید تمام صنایع و سوغاتی‌هایی که در آن ارائه می‌شود مطابق با استاندارد باشد.

وی با اشاره به فروشگاه‌های عرضه کننده سوغاتی اصفهان در میدان امام (ره) گفت: باید سوغاتی‌هایی که در مجموعه جهانی میدان امام (ره) ارائه می‌شود مطابق استاندارد بوده و ما با همکاری اتاق اصناف و اتحادیه صنایع دستی از ارائه اجناس کاذب در داخل میدان جلوگیری می‌کنیم.

اللهیاری ادامه داد: قرار است برخی از مشاغل کاذبی که در ورودی بازار قیصریه مانند اسباب بازی فروشی‌ها و دمپایی فروشی‌ها به داخل بازار کفش فروش‌ها منتقل کنیم.

وی بیان کرد: ستاد ساماندهی میدان امام منتظر این است که با سر رسید اجاره مشاغل کاذب فروشگاه‌های میدان با همکاری اتاق اصناف اقدام به تغییر شغل و یا جابجایی این فروشگاه‌های در میدان کنند.

اللهیاری خاطرنشان کرد: همچنین الزام رعایت استانداردها که شامل خدمات بهداشت پوشش تزئینات و حتی مبلمان فروشگاه‌ها در فاز بعدی طرح ساماندهی مشاغل میدان قرار دارد و قرار است تابلوهای راهنمایی در میدان امام نصب شود.

وی در پایان با اشاره به تکدیگری‌هایی که در میدان امام صورت می‌گیرد، گفت: مدیریت مرکز میدان امام(ره) در حوزه خدمات شهری است و ما متاسفانه شاهد حضور تکدی گری‌ در میدان امام هستیم که باید ارگان‌های مرتبط با همسوی تبعات منفی این پدیده را مدیریت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.