جغتای- فرمانده سپاه جغتای گفت: روز سوم خرداد تجلی ایثار، مقاومت و شجاعت ملت ایران است

سوم خرداد تجلی ایثار، مقاومت و شجاعت ملت ایران است

عباس فروزان مهر در گفت وگو با خبرنگار قدس آنلاین در جغتای با اشاره به اینکه سوم خرداد تجلی ایثار، مقاومت و شجاعت ملت ایران به شمار می رود اظهارداشت:  نیروهای رژیم بعثی عراق با حمایت بیش از40کشور از جمله آمریکا به کشور ایران حمله کرد و با توجه به نوپا بودن انقلاب ایران  رژیم بعثی ادعا کرد که در کمتر از یک هفته کشور ایران به تصرف خواهد آورد.

وی در ادامه افزود: تجهیزات و امکانات دفاعی دشمن در این منطقه نشان می‌داد که عراق خرمشهر را به عنوان نماد پیروزی خود در جنگ به حساب آورده و قصد داشته است به هر قیمت، ‌ این شهر را در تصرف نیروهای خویش نگهدارد.

 فروزان مهر با بیان اینکه خرمشهر که پس از ۳۵ روز مقاومت، در تاریخ ۴ آبان ماه ۱۳۵۹ اشغال شد تشریح کرد: رزمندگان دفاع مقدس با عزل بنی صدرو فرمان امام راحل، عملیات بیت المقدس را طراحی کردند و بالاخره در روز سوم خردادخرمشهر را فتح کردند.

وی با اشاره به منویات امام خمینی (ره) اذعان کرد: با توجه به فرمایشات امام راحل خرمشهر را خدا آزاد کرد، فتح خرمشهرفتح خاک نیست فتح ارزش های اسلامی است.

  فرمانده سپاه جغتای با یادآوری اینکه همزمان با سراسر کشورمانند سال های گذشته با اجرای برنامه هایی یاد شهداء، رزمندگان وایثارگران را گرامی بداریم تصریح کرد: برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای مسلح، تجلیل از خانواده های معظم شهدای، غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدا، رژه خودرویی درسطح شهروزنگ ایثار ومقاومت در یکی از مدارس جغتای از جمله برنامه هایی برای گرامیداشت  این روز مهم است.

وی دیدار با خانواده های معظم شهدا، برگزاری مراسم در مسجد ولیعصر(عج)، برگزاری مراسم کوهپیمایی و برپایی ایستگاه صلواتی در سطح شهر و فراخور اجرای برنامه ها در پایگاه های بسیج روستایی را از دیگر برنامه های گرامیداشت روز سوم خرداد برشمرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.