دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در دیدار حنیف اتمر از برگزاری نشست سه جانبه دبیران شورای امنیت ملی ایران، افغانستان و روسیه در افغانستان خبر داد.

نشست سه جانبه دبیران شورای امنیت ملی ایران، افغانستان و روسیه برگزار می‌شود

  به گزارش «قدس آنلاین»،  در حاشیه برگزاری اجلاس مقامات عالی امنیتی کشورهای پنج قاره جهان در روسیه، حنیف اتمر مشاور امنیت ملی رئیس جمهور افغانستان صبح امروز (چهارشنبه) با علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این ملاقات روند همکاری‌های دوجانبه  ایران و افغانستان در حوزه‌های اقتصادی، امنیتی، آب‌های مرزی، مبارزه با مواد مخدر و امور اتباع و مهاجرین مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دریابان شمخانی در این ملاقات با ابراز خرسندی نسبت به تشکیل کمیته‌های چهارگانه همکاری‌های مشترک و تعیین روسای ایرانی و افغانستانی این کمیته‌ها اظهار داشت: با توافق ایران، روسیه و افغانستان به زودی اجلاس سه جانبه دبیران شورای امنیت ملی سه کشور در افغانستان برگزار خواهد شد.

وی با تاکید بر ضرورت مقابله مشترک با اقدامات برخی کشورها که به دنبال ایجاد ناامنی و استفاده از آن در افعانستان برای حضور عناصر تروریست ضد ایرانی در این کشور هستند، اظهار داشت: پیشبرد توافقات همه جانبه بین دو کشور مستلزم مراقبت مستمر به منظور جلوگیری از اقدامات سوء کشورهای ثالث است.

حنیف اتمر مشاور امنیت ملی رئیس جمهور افعانستان نیز در جریان این ملاقات با تبریک پیروزی مجدد حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ابراز امیدواری کرد که در دوره جدید شاهد جهش روابط همه جانبه بین دو کشور باشیم.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.